måndag 5 maj 2008

Aubi säger farväl

Här tar de dagliga berättelserna om Aubi slut. Det mesta har sagts vid det här laget och det blir mest en upprepning av tidigare händelser. Det finns fortfarande mycket nytt att upptäcka men det är inte på samma sätt som i början. Då kände jag mig mer eller mindre som ett litet barn som upptäcker världen. Det är numera svårare att hitta de där nya händelserna att berätta om. Att spela WoW är en spännande resa och det är väldigt lärorikt. Det har gett mig ett helt annat perspektiv på onlinespel. Nu vill jag påstå att jag vet lite bättre, men bara lite bättre.

Sommaren är snart här med utomhustider. Det jag nu funderar på är hur jag ska få internetuppkopplingen och datorn ut till altanen så att jag en varm sommarkväll kan ligga ute i vilstolen och spela WoW. Tanken är oerhört frestande och njutningen blir fullständig om myggen kan hålla sig borta. Hur ska jag enkelt flytta ut min urgamla stationära dator som är både stor och tung? Ett annat dilemma är att när åskan går i mina trakter är det bara att stänga av all elektronik. Här sprakar det i telestoplen så att det osar ozon. Telefoner, modem och kort ryker på löpande band, alla små åskskydd till trots.

Ha det så gott alla ni som följt med mig i WoWs underbara värld. Tack för alla goda råd och all uppmuntran. Det har på många sätt varit mycket uppmuntrande med kommentarer och vetskapen om att hur töntig och fånig jag än är i mitt spelande så finns det medmänniskor som förstår. Jag tycker att jag mött både förståelse och uppmuntran av er som läser den här bloggen. Jag uppskattar verkligen att ni tagit er tid att besöka mig här. Vi upplever samma saker i WoW men uppfattar och ser på händelserna olika. Framförallt delar vi ett nöje som för icke spelande kan vara svårt att förstå.

Klart slut, detta är farväl. All min välönskan till er alla och må det gå er väl.

Ex animo
Aubi

…… och om du får ett vansinnigt behov av Aubi tveka inte att höra av dig:

aubi.abedissa@gmail.com

If it be your will that I speak no more and my voice be still as it was before. I will speak no more. I shall abide until I am spoken for, if it be your will.”

14 kommentarer:

Raqua sa...

nooooooooooo.... ingen mer aubi att läsa om?? gud vad tråkigt att höra.. då får du nog allt ta och skriva en blogg om Eruliz() XD

Men i alla fall, Tack för att du förgyllt en annan spelares dag med underbara historier om aubis vardag. både spännande och avslappnande. Kommer verkligen att sakna läsandet om aubi, men hoppas desto mer på ett aktivare spelande på Kilrogg nu då =) och stort GRATTIZ till lvl 70,

(jag känner mig en smula värdelös, har spelat smått över ett år och du blev 70 före mej, men har bara halvvägs kvar nu)

Tills vidare får du ha det så bra, tills vi åter ses i Azerothz fantastiska värld.

hopas vi lyckas träff in en dag tillsammans online snart igen.

Med mycket vänliga och varma hälsningar till Aubi med matte
från Raqua The Kilrogg Mage

Anonym sa...

Raqua - Det var trevligt att jag lyckats förgylla en liten del av din dag. Och visst blir det litet tomt att inte fundera och skriva om Aubis äventyr. Jag vågar inte kolla hur mycket speltid jag har. Vissa saker är bäst att varar okunnig om.
Din server besöker jag när Hordisarna blir alltför ivriga i sin uppvaktning av Aubi. Vi ses!

Anonym sa...

HHHMMM

Vad ska jag säga, min mening med livet försvinner, hela min morgon rutin är förstörd. Jag som såg fram emot detta varje morgon. De var jo din blogg som fick mig ur sängen!

Tråkigt, men jag förstår!

Självklart är detta inte Farväl, utan du måste ha stavat fel, d är jo självklart på återseende, för du tar väl upp detta igen när expansion kommer. Då finns jo massor av nya grejor att skriva om.

Och du tänker väl inte lägga ner spelandet ?

Anonym sa...

Selkss - Ber om ursäkt, inte meningen att förstöra dina morgonrutiner. Det låter onekligen bra att det var Aubis äventyr som fick dig ur sängen.
Expansionen har jag inte tänkt på. Kanske blir det aktuellt att damma av Aubis äventyr då, vem vet.

Och lägga av med spelandet? Nej det går inte. Är numera obotligt spelberoende.

Anonym sa...

Herligt att höra att jag inte är ensam om att vara obotligt spelberoende.

Jag var nära härom dagen att ´damma av mitt gamla beroende DOD, men så blev d ej, var tvungen att betala för 1 md till, bara för att kolla AH. Ush hur ska d bli till semestern !!! Flera veckor utan
dator

=darrrrrrr= =skaka= =yraaa=

Anonym sa...

Selkss - Skönt att veta att man är i gott sällskap. Men du, utan dator hela semestern, så hemskt. Illa, illa. ;)

Trulli sa...

ÅhhhhhNeeejjjjjjjj!
Vad ska jag nu sitta å garva åt på jobbet, jättetråkigr.
Hoppas att Du kommer tillbaka

Trulli

Anonym sa...

Trulli - Ja, vad ska vi göra på jobbet nu? Men det är glädjande att de haft roligt när du läst bloggen. Kanske kommer bloggen igång ingen när hösten och mörka kvällar kommer. Då blir det mer tid över till knep och knåp.

Anna sa...

Det är förstås typiskt att hitta på den här bloggen lagom till du slutat :) Jag ska allt gå bak i arkivet och läsa lite, min gnom kanske kan lära sig nått ;)

Anonym sa...

Hoppa in på Trollbane! Äventyret fortsätter där !!!

Anonym sa...

Hej aubi!
Har inte följt dig utan hittade din blogg av en ren händelse. Vad jag fattat så har du precis fått upp din char till 70, grattis till det. Men varför lägga av nu???
Spelet är det samma men det blir totalt annorlunda. Enligt vissa börjar spelet nu.... antingen som pvp eller så som jag spelar pve.

Tyvärr har jag inte så mycket jag kan göra för att uppgradera min rogues gear längre men vägen dit har varit jättekul.

Känns lite dumt men var det en präst du har? För i såna fall kan jag säga säga att i shadowform där gör du dps och är behövd i BT/MH/SWP. Men om det var en paladin...??? en av våra paladiner brukar tanka Illidan.

Vet inte om du kommer läsa detta men hoppas du fortsätter att skriva sen när du börjar spela igen =)

Aubi sa...

Hej Iacata!
Kul att du hittade hit. Bloggen ligger i träda men jag har inte slutat spela, bara börjat om med en ny karaktär. Aubi är fortfarande i farten om än inte så mycket längre. På något sätt tog äventyret slut när målet var nått. Att delta i raider och BG är inte riktigt vad jag klarar av, än. Dock har jag en förhoppning om att med tiden bli tillräckligt skicklig och fingerfärdig för att ta mig an de äventyren också.

Anonym sa...

Assgarv

Då får du skynda på för på fredag kör vi BG!!! Och en riktig Horde Killer har du blivit, inte så blyg nu !!!!

Aubi sa...

Selkss - Hua, skäms fortfarande, det var förskräckligt. Det kommer att ta tid att komma över det sorgliga missödet. Inför fredagen är jag taggad till tusen.

"You have seen nothing yet"