söndag 4 maj 2008

Dags för något nytt?

Nej, det här var inte så roligt och det tar emot att erkänna. Att bli level 70 är kul men vissa saker känns mindre roliga att göra nu. Det här var inte bra. Dags att börja på en ny gubbe? Inte helt fel kanske. Aubi är en drottning utan hov. Fler gubbar får bli hennes undersåtar. Måste fundera lite.

Men det finns några saker som är helt underbara. Som att sitta på flygfäet och stiga rakt upp i luften, helt fantastiskt, jag älskar det. Underbart är att kunna flyga över alla monster. Underbart är att landa på ett strategiskt ställe och mer eller mindre promenera in och hämta det som behövs. Slut på att kämpa den långa vägen för att komma fram, finemang. Underbart är att hänga där i luften och titta på Hordisarna nere på marken och veta att de inte når Aubi, äntligen.

Kanske är det dags att speca om Aubi. Jag har gjort lite tok här och där eftersom jag inte har en aning om vad jag pysslar med. När jag började spela var jag inställd på att Aubi skulle bli en riktig healer men det har visat sig att grottor och raider inte passar mig. Istället får Aubi så gott det går klara sig själv i strid. Då behövs nog talang-poängen sättas om lite.

Antar att fler känner igen det här med att nå målet och bli lite handfallen. Luften går ur.

"Well you can tear a plane in the falling rain. I drive a rolls royce 'cos it's good for my voice. But you won't fool the children of the revolution. No you won't fool the children of the revolution, no no no."

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, d där känner jag igen! Jag har funderat i samma banor. Kanske inte vorde fel att börja på ny gubbe, vilken skulle du välja ?? En warrior kanske eller en warlock eller hunter kanske, kan tänka mig att din spel stil skulle passa med en karaktär typ med ett pet?

Jag tror att Roughen skulle passa mig, och med allt Guld som finns så bör d inte bli något problem att levla en ny gubbe B-). och samtidigt går d jo att Transmuta ändå och på så vis fortfarande få in stålar. För egentligen är jag inte säkker på att jag vill offra 5000g på Epic mount, jag kan nöja mig med den jag har, så bråttom har jag inte, men risken finns att d i nya expansion kommer en ny typ av mount och då måste man säkkert ha ridingskill 300, så jag vill ha pengarna redo bara ifall. sen e d jo kul att ha en liten reserv på banken B-).

Faktum är att jag redan börjat på en rouge lvl 8 nu. Att nå taget var d värsta som kunde hända mig, expa och utforska och handla är mina grejor, inte Instancer, har helt enkelt inte tiden för sånt, och BG känns tamt.

Vilka professions skulle du välja på en ny gubbe ? Jag är benägen att köra Alchemy igen, för att kunna dubbelt transmuta och sen kanske Skinning för pengarna.

Anonym sa...

Selkss - Jaha då kör vi. ;)
Jag har min lvl 40 som du redan vet. Men jag har också en Hunter i lägre lvl. Hon har skinning och leatherworking, men inte kommit så långt med det ännu.

En epic mount är väl egentligen bara viktig om man har bråttom att ta sig fram lite snabbare.

Anonym sa...

Vilken Lvl har din hunter ?

Anonym sa...

Selkss - Lvl 14. Huntern är ganska kul att spela med. Betydligt snabbare och rörligare än Aubi. Men det hjälper inte så mycket eftersom min fingerfärdighet inte tillfredsställande.