söndag 2 mars 2008

Fina paket

Gjorde ett nytt besök i Un Goro och konstigt nog var det inte lika förfärligt där som förra gången. Tydligen behövde jag tid att vänja mig och att komma till level 53 gjorde väl sitt till för att ingjuta mod i barmen.

Det finns en quest i Un Goro som jag gillar. Plocka 15 st kulor från en växt och mata ett djur. För besväret får man ett fint paket med småsaker i. Jag gillar sådana saker. Vifta med ett paket framför min näsa och habegäret gör att jag slår knut på mig själv. Jag tror att jag kommer att återvända till Un Goro om och om igen bara för att få öppna de där paketen.

Idag kändes det lite motigt att spela. Ungefär som att sträva i en brant uppförsbacke med skavsår i hälarna. Men så händer något roligt som blåser liv i den falnade glöden och det börjar brinna igen. Det är så härligt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du får säga till om du har något du behöver hjälp med ! Gärna om d är svårt B-), vi kan jo tex. ta en instance Zul'farack ligger väl vid gatgezstan. d ligger ialla fall någon där. Då kanske vi kan ta med ett par från guilden! Eller den instancen i SW, den e jo inte så svår, bra träning eller den i westfall. Your Choise my friend!

Anonym sa...

Tusen tack för erbjudandet. Jag antar utmaningen. Ber att få ta hela rasket. Nej då, bara några väl valda. Jag har några quester som ska avslutas i några äckligt mörka hemska grottor. Tacksam för någon att gömma mig bakom. ;)

Anonym sa...

Stockades (den i SW) är ju runt nivå 25 :-). På er nivå är det Blackrock Depths som gäller. Den är stentuff och jättestor - mig tog den ca 7 timmar senast jag var där, bl a pga otaliga wipeouts och att vi fick byta tank 7 gånger för att de bara stack efter ett tag. Sunken Temple kan också vara aktuell. Den är något lättare än BRD, och där finns det en del passande loot för prällar.

Anonym sa...

Jo då BRD är mer passande, men jag har svårt för att singla den! är bara lvl 64, och en Lock tål inte för mycke agro. B-(

Och ur loot synpunkt föredra jag Outland.

Jag gillar Stockades den är lätt åtkommlig, och de flesta i guilden är lvl 20-30 och om jag är med kan de lätt få lite nytta av den. Bra ställe att börja!

Aubi du borde lätt kunna singla den, har du testat?

Jag skulle föredra ZF, då blir d lite utmaning, även om vi har med några lvl 30.

Anonym sa...

Hu, tack för varningen! 7 timmars fasa, det är en omgång som heter duga. Jag är rädd att jag skulle kunna sälla mig till skaran som bara försvinner efter ett tag. Men inte för att jag lämnar gruppen i sticket utan för att jag helt enkelt svimmar av stress.
Sunken Temple och Zul Farrak är nog mer lämpligta verkar det som och i små doser för min del. Dessvärre krävs det av mina medspelare att de har oändligt tålamod och finner sig i att hela tiden läsa ”vänta” i chatten.

Anonym sa...

Selkss - du skojar, skulle Aubi få gå själv i Stockades. Har inte ens tänkt tanken att jag kan besöka Stockades själv.

Anonym sa...

Då kör vi stockades ikväll ! Då ska du se att du kan singla den "med mig i baggrunden".

Förresten kanske inte ikväll, får se, men annars imorgon kväll!

Anonym sa...

Jag undrar, vad är det för ide med att singla instancer tiotals nivåer under ens egen? Då är ju alla monster trista och gråa så att man erhåller noll xp. Dessutom undermålig loot.

7 timmar är att betrakta som olycksfall i arbetet pga mindre dugliga och pålitliga gruppmedlemmar. Med en vettig grupp tar det bråkdelen så lång tid. Tyvärr är det ju svårt att i förväg bestämma vilka man jobbar ihop med, om man inte redan är ett sammansvetsat gäng som regelbundet kör ihop. Önskar verkligen jag hade ett sånt, för jag är så trött på att ideligen gruppas ihop med diverse noobaktiga och ansvarslösa typer som gör dungeons fullständigt hopplösa.

Anonym sa...

B-)

Iden är att hjälpa medspelare, jag har tröttnat på att bara farma o köra BG, pengar behövs inte, har redan till min Flying mount! Så iden är att helt enkelt att ha trevligt o tjata lite.

Helt enkelt se WOW ur Aubis perspektiv, tycker hon verkar ha ett lättsamt o trevligt sätt at se på spelet. Expa kan jag göra när som hälst o fiska är mycke trevligare om man är 2 eller fler!

Minns själv när en lvl 60 gav mig 5g, när jag var typ lvl 3, vilken förmögenhet d var då! Så lite exp här o där gör ingen skillnad. Inte Guld heller om någon annan, kan få en sån kick som 5g gav mig så sponsrar jag gärna med tid och guld. Kul att göra någon annan glad!

Häng gärna på någon gång !!

Anonym sa...

Arne - Ja visst kan det verka lite meningslöst att härja runt på låglevel-platser men för en spelare av min kaliber som är både osäker och långsam sengångare är det ett utmärkt sätt att träna och lära sig. Jag är tacksam för hjälp och stöd av andra medspelare.
Jag förstår vad du menar med att hamna i fel grupp bestående av både oförskämda och ansvarslösa typer. Det är en förmån att ha turen att träffa de där fina och rekorderliga medspelarna.

Anonym sa...

Selkss - ja visst är det härligt att kunna ge till andra vad man själv uppskattat när man fick det. Och sen kunna ge det flerdubbelt upp.