måndag 10 mars 2008

Vårdkasen brinner

Kinderna blossar. Månne lyser jag som en fyrbåk i natten. Jag låtsas att jag åstadkommit stordåd helt och hållet själv även om så inte är fallet. Om jag varit själv hade jag tvärvänt för att aldrig mer återvända. Outland har intagits. Den här kvällen bjöd på en omgång som heter duga. Jisses, jestanes, jag darrar.

Att i verkliga livet skåda stjärnorna blekna på himlavalvet är en långdragen underhållning och i gryningen strax innan solen stiger är uppleva ett nästan magiskt ögonblick.

“Into the night as the stars collide. Across the borders that divide forests of stone standing petrified, to be by your side.”

Andra bloggar om: , , ,


6 kommentarer:

Anonym sa...

Du klarade dig väldigt bra igår måste jag säga.

Men d såg lite roligt ut när vi hadde 10 stykken på oss på 1 gång, då var du allt nära att dra(jag såg paniken i dina rörelser) B-), men du stannar kvar.

Över lag väldigt bra!

Var inte snällt av mig att dra på oss så många på 1 gång, men d vart roligt o vi överlevade.

Anonym sa...

Det blev väldigt hett och då tog flyktinstinkten överhanden. Skönt att det inte resulterade i neslig flykt därifrån. Och det var tur att jag uppfattade att gav mig instruktioner.
Men vad det var livat, rysligt hemskt och spännande på samma gång igår. Så här i efterhand kan jag säga att det var urkul. Jag kommer tillbaka och ber om mer om du är villig.

Anonym sa...

självklart! Du har väl inte några Dreamfoil, jag har skickat ett erbjudande i din mailbox. Vet jo att du behöver pengar.

Trulli sa...

Grattis till 58 och välkommen till Outland, det är nu allvaret börjar!

Trulli Mage

Anonym sa...

Selkss - Tack, det är snällt av dig. Nu blir jag väldigt nyfiken och det dröjer flera timmar innan jag är hemma. ;)

Anonym sa...

Trulli - Tack, det är en härlig känsla att ha kommit så långt. Jag gillar det skarpt.
Efter första förskräckelsen i Outland har jag nu börjat förstå att det blir tuffare tag som gäller. Det är något nytt och intressant som börjar nu.