torsdag 13 mars 2008

Yes

Nu är det klart, Aubi har nått level 60. Hastade till stora staden för att besöka tränaren och få bättre förmågor. Skönt att bli lite bättre på både det ena och andra. Nu ska det säkert bli lättare att klå de där demongrisarna. Det blir säkert också lättare att smätta till andra monster som vill bråka.

Aubi kommer att bli kvar i Hellfire ett tag till. Har förstått att Aubi inte kan galoppera vidare in i Outland förrän hon har klivit upp minst två till tre levels. Och den där supergeten är inte Aubis ännu. På något sätt har jag tänkt mig att guld på något mystiskt vis skulle flyta in i Aubis börs. Att i samma ögonblick som Aubi dingade 60 skulle det finnas tillräckligt för att få glänsa med ny get. Jag hade så där lite orealistiskt tänk att stolt rida iväg mot nya äventyr. Har väl sett för många cowboys-filmer i min barndom. Hjälten red nästan alltid iväg, stolt och rak i ryggen. En och annan solnedgång förekom också.

Så imorgon blir det till att börja jaga guld på allvar. Det är lite nytt att tänka i de banorna. Men det är bara hälften kvar till 700 guld.

“Every mile and every year, time and distance disappear, I cannot explain this, Dear. No, I will not even try. “

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara 1 sak, levla fiske sen ska jag fixa guldet åt dig. Deal or No Deal !

Jag har jo haft rätt förrut B-) !!!

mvh

Wiseguy

Anonym sa...

Förresten sen behöver du big Iron Fishing pole +20 fiske, kanske enchant med +fiske, koster lite men d är en droppe i havet, mot vad jag kan involvera dig i sen. lvl 325 min. om du har Big iron Fishing pole, enchanten är mindre viktig.

If u wanna earn money, u gotta spend money!

eller den goa gamla

No pain, No gain !

Anonym sa...

Selkss, Mr Wiseguy, du viskar frestelser i Aubis öra. Du har haft rätt flera gånger. Fiskning blir det och The Big Iron Fishing thing om den inte är oförskämt dyr förstås. Aubi håller hårt i börsen och föredrar om möjligt gain without pain.

Anonym sa...

grejen är att jo lägre skill, jo oftare får du "the fish got away", och jag har 375 +20(Big iron) +100 (lure)

och då smitar inga!, men minskar jag med 25 då får jag d då o då, Lure med +100, finns bara i begränsad upplaga i SW 1-2 om du har tur, annars är d dyra. så i längden är d värt att köpa Big iron spöet!

du kan jo testa utan, går jo alltid att levla utan, men sen!

Anonym sa...

Konstigt, hittade inte fiskespöt varken på AH eller i Booty. Förmodar att det blir att leta på annat ställe. Nog ska det bli ett tjusigt spö, förr eller senare. Helst förr såklart.