måndag 24 mars 2008

Matlagning och fiske

Denna dag i fiskens tecken. Ganska bra att syssla med cooking och samtidigt levla i fiskeriet. Har valt recept med fisk så fixar sig båda levlingarna, inte illa. Questen för att få cooking upp till 300 var rätt jobbig. Det skulle vara ägg, musslor och ost. Tog sin modiga tid att samla ihop allt. Det var också ganska trångt i Tanaris, många som ville ha ägg. Fördelen med att ha en lite högre level är att Aubi inte blir antastad av Hordisar så ofta här i Tanaris. Väldigt skönt.

"Everybody knows that the boat is leaking. Everybody knows that the captain lied. Everybody got this broken feeling. Like their father or their dog just died. Everybody talking to their pockets. Everybody wants a box of chocolates and a long stem rose, everybody knows."

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Va snabbt d har gått för dig med levlingen sistonde, snart är du i kapp mig B-).

Jag har jo Herbalism och Alchemy som professions. Men fundera på om de egentligen är rätt professions.

Herb är jo bra för alch, men jag använder aldrig alchemy, så egentligen är alchemy onödig. Herb är jo ok för att samla blommor och sälja men frågan är om d finns något bättre. Egentligen har jag ingen erfarenhet av dem andra professions som finns.

Någon annan här som har några erfarenheter?

Jag behöver nåt bra till PvE, warlock lvl 66.

Tacksam om nån här har några bra erfarenheter !

Anonym sa...

Selkss – Tack jag har nog varit lite raskare på sistone med levlingen men det var bara tillfälligt. Just nu håller jag på med annat så det blir ett stopp med den saken.
Du har rätt i att alchemy inte är så användbart i vissa avseenden. Dock är jag flitig användare av mana/hälsopotions framför allt i de krislägen som ofta inträffar när jag spelar. Kan tänka mig att vissa potions är användbara i raider och liknande.
Kanske att Enchanting kan vara en bra sysselsättning.

Anonym sa...

jo mana/health potions kan vara bra men jag använder mindre än jag hittar.

Jag har ochså funderat på Enchanting, skulle vara kul att kunna enchanta alla grejor man har! Kanske ska prova på den, och sen Tailoring, då kan man jo göra alla kläder själv! Känns som en bra grej eftersom jag sällant kör instancer, Arena, BG eller Raid och då inte får tag på alla bra grejor. Då kanske man kan göra lite bra grejor själv !

Tror jag ska testa på de 2, fast d känns jo lite jobbigt att slänga bort herb och alc nu när jag har 375 skill på båda B-(. Och kanske man skulle spara en profession till expansionen, känns som att man vill prova på den nya som kommer då, fast d kan jo dröja månader !

hhhmmm

tror jag ska testa de 2, lär kosta en del att levla de, men va fan d e jo bara guld!

Anonym sa...

Selkss - nu har du att fundera på. Låter intressant med den nya expansionen.

Anonym sa...

Enchanting är bra främst för att disenchanta soulbound föremål och sälja resultatet på AH istället för att sälja föremålet till vendor för en spottstyver. Det är fruktansvärt dyrt att levla upp enchanting till nivå 300 pga dyra råvaror och att absolut ingen är intresserad av att köpa enchants under nivå 260. Man får alltså slänga/slösa enchantet på t ex sig själv upprepade gånger för att levla upp. Om man bara själv vill ha några enchants blir det mycket billigare att anlita nån enchantare istället för att själv levla upp sig.

Tailoring är inte heller särskilt upphetsande. De kläder man kan göra själv är inte särskilt snygga eller häftiga, iaf inte förrän efter nivå 300, och ingen är intresserad av att köpa. Det enda som går att sälja utan förlust är väskor. Jo just det, jag gör ju regelbundna vinster på uppåt 1000% på att tillverka och sälja Robes of Arcana, men det är en specialare.

Överlag gäller att det inte går att tjäna något på sina yrken förrän man har minst nivå 300. Det enda som ger duktigt med pengar, enligt min erfarenhet, är spekulation på AH. Min reflektion är att Blizzard misslyckats med att få det där med yrken att funka ekonomiskt i spelet eftersom marknaden haltar.

Anonym sa...

Arne - när du säger det här med yrken och haltande marknad slår det mig hur rätt du har. Det är svårt att få avsättning för det som tillverkas. Kanske att en slags köpmannaförening för byte av endast tjänster och varor skulle behövas.