onsdag 19 december 2007

En dag som andra dagar

Gick runt i en cirkel igen och slog på monster, om och om igen. Lyckades ta mig till lvl 44. Det går framåt. Såg några äckliga insekter, skalbaggar, som jag nogsamt höll mig borta från. Skalbaggarna var lvl 47-48. Ville inte komma i kamp med dem. Men på något sätt var jag lite frestad att försöka klå dem. Det är ett stort framsteg att bara tänka den tanken.

Jag har upptäckt att mitt sätt att spela är uruselt. Uppenbarligen har jag inte riktigt förstått hur jag ska använda mina spells. Nu får jag träna och lära om. Här ska finslipas på teknik. Såg en annan präst använda sina spells på ett betydligt mer proffsigt sätt. Skäms lite för att jag är så pottig.

"Well hell doesn't want you and heaven is full. Bring me some water, put it in this skull. I walk between the raindrops, wait in Bug House Square. And the army ants they leave nothin' but the bones. And the earth died screaming, while I lay dreaming of you."

Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så här brukar jag slåss mot jämstarka monster som inte upptäckt mig med min prälle 39. Inleder med en salva holy fire eftersom den har lång starttid, är kraftfull och delvis verkar på tid. Bums på med sw pain så att det hinner verka länge på monstret under kampen. Så fort monstret kommer inom närhåll skydda med pw shield (den är mycket viktig att ständigt ha aktiv när man slåss eftersom den skyddar så bra samt effektivt förhindrar avbrytande av ens egen spellkastning). Skjuter monstret direkt från håll slår jag på pw shield tidigare. Om fienden nu är halvdöd och mina DoTs fortfarande är på honom brukar jag avrunda det hela med trollspö för att spara manna. Behöver han mera än så är starshards bra då det drar igång direkt och numera inte kostar nån manna alls. Dessutom går det utmärkt att köra trollspöt parallellt efter att man dragit igång starshards. Jag plussar då på med det innan jag avrundar med trollspö. Alternativt lägger jag därtill på en salva mind blast före trollspöt om det är en riktigt tuff motståndare. Vid behöv kan man trycka en snabb renew på sig själv emellanåt under kampen. Förmodligen gör du lite annorlunda i egenskap av skuggprälle. Själv slåss jag sällan ensam, undviker allt vad pvp heter och ägnar mig helst åt helning. Kommentera gärna min teknik eftersom jag nog också är i behov av en del tips.

Limjixed sa...

detta arne säger är en bra taktik :) å du ska inte ta det så hårt :P Aubi är din första char :) tog tid innan jag fick min taktik me min huter oxå :P kommer med tiden ^^ och om du är som mig så lär du dig av att kolla på andra spelares sätt att spela.. så¨du kanske lärde dig nått av denna *anonyma* prälle som gick omkring :P

Anonym sa...

Arne - precis som du vill jag heala och inte slåss så mycket med Aubi. Skölden är alltid på när jag ska ta ett monster. Jag förstår nu att jag kanske ska spara lite på tiden och vid vissa tillfällen vänta aningen med att slå på skölden. När manan tar slut (låg) blir det staven. Jag brukar inte kombinera stav och spells växelvis då jag tycker att tiden är för lång mellan växlingen från stav till spells. Är det kris och manan är slut tar jag en manapotion och det brukar gå åt en hel del potions. Blir monstren för många fearar jag och springer därifrån. PvP har jag inte försökt mig på.
Skulle önska att jag kunde komma med några bra tekniktips men jag är inte i närheten av att vara bra. Smyger mest runt i utkanterna och tar de lättaste monstren.

Anonym sa...

Limjixed - Det var kul igår men nästan att jag fick komplex. ;)Du har rätt i att det är bra att kolla in hur andra gör och det är vad jag gör mest. En stor del av min speltid går till att stå och glo på andra spelare och på monster. Och nog lärde jag mig en hel del av dig. Ett fel jag har är att jag har svårt att förflytta mig under strid. Jag "tappar" lätt bort monstren och hamnar ofta åt fel håll.

Anonym sa...

"Bra taktik" - då är man kanske inte så dålig iaf :-). Jag tycker det är svårt att hinna uppfatta vad andra spelare gör när de slåss, trots att man bara är betraktare. Min metod är att läsa i WoWwiki, WoW Europe forum m m hur man ska göra, ta upp det som verkar klokt och testa. Det finns en enorm massa bra information på dessa ställen om det mesta som gäller i spelet. Jag använder f ö inte spöt växelvis, utan endast i slutet av kampen när jag i praktiken har vunnit. Vill du stoppa spöt snabbt kan du antingen flytta dig nån millimeter eller trycka ånyo på snabbtangenten för spöt. För mig är det alltid hälsan somt tryter före mannan om jag slåss. Det beror nog på att jag aldrig börjar bråka utan att ha full manna, och har en viss strävan att slåss bränsleeffektivt. Mannapotioner använder jag aldrig - sån lyx har jag inte råd med. Tillverkar du egen blir det förlorad arbetsinkomst om du inte säljer den. Ser mest dessa som något att ta till vid nödsituationer som helare i dungeons. Ett tips jag glömde innan, aktivera absolut auto self cast i ditt WoW så att helning och annat trevligt hamnar på dig själv även om en fiende (eller ingen) råkar vara markerad. Du aktiverar funktionen en gång för alla genom att trycka esc - interface och bocka för.

Limjixed sa...

hehe jo tack manan är bra... men man kan klara sig med lite :) släng upp en sköld, en renew å låt spöt glöda för fulla muggar :) detta gör att du slipper vänta på din mana för den kommer under fighten :) tryter liven så har du säkerligen fått mana till en leeser healing å så upp me spöt igen :P detta ska självfallet göras mot en mob i taget (sj är jag lat och orkar inte sitta på backen med en cola i hand för att få lite mana. Self cast är ett väldigt bra tips :) innan jag hade den med min första healer så do ja jämnt när jag råkade ha någon annan markerad.. :P

Anonym sa...

Arne - Måste verkligen lära mig att flytta på Aubi. Auto self cast måste jag nog kolla upp. Vet inte om jag har aktiverat det. Dessvärre slösar jag på mina olika potions men så är jag en nästan fanatisk samlare av blommor. Jag brukar också undvika att bråka innan hälsa och mana är på topp.

Anonym sa...

Limjixed - Det är som du säger lite tröttsamt att sitta och vänta 18-21 sek. Eftersom jag smyger runt monstren hinner oftast både hälsa och mana stiga tills jag kommit i position att ge mig på nästa monster. Är jag otålig och nära nästa monster tar jag en av mina potions. Faran med det är cooldown-tiden och det ställer till det ibland.

Anonym sa...

Jag använder mig sparsamt av mina egna yrkesprodukter. Dessa är istället i första hand en inkomstkälla för mig. Att samla blommor tycker jag är rätt trist och tidsödande. Då är det lättare att samla skinn eller tyg eftersom man liksom får det på köpet när man slagit ett monster. Vad gäller förflyttning kör jag mycket med musen. Håller konstant nere musens mittenknapp alternativt bägge sidoknapparna så att gubben går framåt samt styr med den. Detta kombinerat med de sedvanliga tangentbordsknapparna.

Anonym sa...

Jag använder också musen för att styra. Dessvärre trycker jag så hårt ibland att jag får ont i fingrarna. Att använda mig av tangenter är jag dålig på. Duttar med musen istället vilket är ineffektivt. Jag hittar sällan rätt knappar när det är bråttom.