lördag 8 december 2007

Inspiration saknas

Ja nu är jag trött på att kämpa med monster. Aubi får sitta och vänta på inspiration. Har travat omkring i Badlands och Swamps of Sorrows och det är inte så väldigt roliga ställen. Men Aubi har en väldigt snygg outfit just nu. Riktigt elegant, bästa hittills. Men det som behövs nu är nya armband. Och så vill jag fortfarande ha örhängen men det verkar vara lite svårt att hitta bara så där.

I dag såg jag något lustigt, en Hord som om och om igen attackerade vakter. Horden kastade sig in i strid, dog, återuppstod, drack lite energidryck och kastade sig in i strid igen. Jag stod innanför barrikaden och tittade på. Sen slogs jag av tanken att Horden kanske ville komma in. Då smet jag ut genom hålet på baksidan. Tur att Horden inte visste att det gick att komma in bakvägen om det nu var in han ville.

"Let me fall if I fall. Though the phoenix may or may not rise. I will dance so freely. Holding on to no one. You can hold me only if you too will fall away from all these useless fears and chains. Someone I am is waiting for my courage. The one I want, the one I will become will catch me. So let me fall."

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Trulli sa...

Du får väl börja köra instancer eller battle-grounds (bg) för att få lite variation på det hela!
Razorfen Downs och Uldaman är väl två instancer som skulle passa.

Trulli

Anonym sa...

Jo, det har du rätt i. Jag måste nog försöka tala mig själv tillrätta i den frågan. Bara tanken på grottor och slagfält får mig att bli extra fånig. Sjåpig rent ut sagt.

Trulli sa...

I de flesta fall är det svårt att få tag i en healer till en grupp, så präster står högt i kurs.
:-)

Trulli

Anonym sa...

Det är flera som frågar hela tiden och jag får lite dåligt samvete för att jag är så räddhågsen. Men jag blir så nervös att jag blir mer eller mindre handlingsförlamad. Det är obehagligt. :)

Fredrik sa...

Sprang på den här bloggen av en tillfällighet, tycker det är riktigt skoj att läsa om dina äventyr och få se wow-världen i lite andra ögon.

Vill du inte spela instancer eller battlegrounds så är det helt förståeligt, den enda gången jag tar mig in i instancerna med mina alts ärom någon lvl 70 är med o dödar allt :) Det man förlorar är dock lite bättre saker som bara droppar där inne.

Vad gäller battlegrounds så spelar man i sk brackets, dvs alla mellan level 40-49 spelar i en bracket, alla mellan 50-59 i en annan osv. Så den bästa tidpunkten att våga sig in i en BG är när man närmar sig ett jämt tiotal.

Vad gäller pengar så borde du försöka att sälja lite av dina örter på auction house, man får rätt mycket för vissa av dom, ex goldthorn, grave moss och fadeleaf.

Sen så måste jag säga att det är riktigt imponerande att du gjort alla questen i stranglethorn och hillsbrad, när jag levlat upp alts har jag struntat i dom områdena helt då man blir konstant dödad av dumma alliance som är 10 levlar över en själv. Nu har du dock tyvärr kommit in i de enligt mig tråkigaste levlarna, dom som är mellan 40 och 50. Vet inte riktigt vad blizzard tänkte på men det finns inte alls lika mycket quest som tidigare under de här levlarna. Vid level 50 så börjar det se ljusare ut igen dock. Tanaris är ett område där det gankas rätt friskt. Om ett par levlar kan du ta dig till Feralas, där är det trevligare, inte så mycket folk och skönt lummigt :)

/Hurga, Burning Blade

Anonym sa...

Hej, trevligt att du hittade hit.
Jag försöker också få med mig en lvl 70 på mina äventyr och några gånger har de förbarmat sig över mig en liten stund.
Tipset om level ska jag hålla i minnet om jag blir tillräckligt modig att våga mig på battlegrounds.
Det är faktiskt lite segt just nu och monstren har lite för hög level. Det tar så lång tid att kämpa ner dem.