torsdag 6 december 2007

Viloläge

Fiskningen är klar. Får försöka leta rätt på den som tillhandahåller högre fiskeriutbildning. Tänkte nu inrikta mig på att hitta blommor så jag kommer vidare där också. Men det är lite tunt om rätt sorts blommor just nu.

Annars så var det en tämligen lugn kväll. Flera nästan möten men Aubi har mestadels fått vara ifred. Vid ett tillfälle kolliderade en Horde och Aubi, sprang igenom varandra. Jag tror vi blev lika förskräckta båda två och skuttade iväg åt varsitt håll. Men ett framsteg från min sida är att pulsen inte ens höjdes. Det är nytt. Jag förstår att det som gäller är att nöta. Desto fler obehagliga situationer jag utsätter mig för desto snabbare vänjer jag mig. Ungefär som att bekämpa sina fobier i verkliga livet, se rädslan i vitögat och nästan svimma. Men man lär sig att hantera det också.

Ska samla mod inför ett besök i Swamp of Sorrows, bara kolla läget. Det får bli imorgon kväll.

"The rain falls down on last year's man, an hour has gone by and he has not moved his hand. But everything will happen if he only gives the word; the lovers will rise up and the mountains touch the ground. But the skylight is like skin for a drum I'll never mend and all the rain falls down amen on the works of last year's man."

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: