fredag 14 december 2007

Småprat

Just nu är det som att traska runt granen på ett dagis och leka jullekar. Aubi springer runt ungefär som ”Kungens lilla kråka”. Slinker åt alla håll. Questlistan är lång men uppdragen är lite för svåra för mig. Skulle behöva något som gör att manan går upp raskt utan att behöva sitta dricka. Snapsvariant utan cooldown-tid.

Har i alla fall kommit på hur jag ska ta mig till Un'Goro Crater. Det är bara att trilla ner från Tanaris.

Nu har jag allvarliga funderingar på att starta en ny gubbe, en rouge. Ska bli elak, har jag tänkt mig, inte alls vara hjälpsam och buffa/heala någon. En som inte är till någon nytta alls. Bara smyga runt och vara mer eller mindre osynlig. Min rouge ska vara gruvprospekterare och juvelerare.

Jag trodde inte riktigt att jag skulle falla för frestelsen att ha flera karaktärer. Tycker egentligen att Aubi är alldeles tillräcklig att pyssla med. Men nu när spelandet känns lite tråkigt verkar det som om suget efter nytt kommer smygandes. Som det är nu känns det som om jag behöver en motvikt till att mesa med Aubi.

"I'm gonna drive all night, take some speed. I'm gonna wait for the sun to shine down on me. I cut a hole in my roof in the shape of a heart. And I'm goin' out west where they'll appreciate me. Goin' out west."

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa en extra karaktär med djur/medhjälpare, vetja, som hunter eller warlock. Det är enormt vilsamt och underlättande om man gör uppdrag på egen hand. Warlock är lite av prällens motsats - elak och i maskopi med demoniska makter. Jag startade nyss en warlock själv, och upptäckte då att den har en mängd extremt coola specialgrejer som ingen annan klass har. Vid nivå 40 får den gratis spelets absolut snyggaste riddjur dessutom - den eldsprutande hästen. Att knata omkring osynlig är mycket skönt. Det kan man göra med druiden från nivå 20 i kattform (rogue-liknande), som dessutom kan vara björn från nivå 10 (warrior-liknande). Dessutom kan han hela och kasta spells som en mage. Mycket omväxlande och flexibel klass. Roguer är riktigt otrevliga - det absolut sista jag vill bli gankad av. De vinner alltid i pvp. Ska man bli bra på rogue behöver man vara flink i fingrarna med fotarbetet. Ett tips, gå några dungeons så stiger du i nivå varpå dina uppdrag blir lättare automatiskt. Präst är mycket roligare i dungeons än på uppdrag.

Anonym sa...

Det var en hel del att fundera på. Jag inser nu att jag vill ha alla. En rouge passar kanske inte mig så bra eftersom jag inte har flinka fingrar. En eldsprutande häst är onekligen lockande, väldigt lockande. Att ha ett djur som hjälper till låter också trevligt och att bara säga "buss på" är nog inte så dumt.
Ok då blir det "ole dole doff ..."

Anonym sa...

Ja, djuret gör oftast att du helt slipper ta stryk. Det attraherar monstren och agerar slagpåse, varvid du på behagligt avstånd, lite lojt, står och pangar på dem. En tillbakalutad tillvaro med tjänstvilliga medhjälpare. Warlocken har, till skillnad från huntern, tre olika medhjälpare att växla mellan ute i fält (och man slipper att ideligen mata dem, som man måste göra med hunterns dito). Den lilla impen, med sina obetalbart humoristiska tillrop, är en rätt kraftfull, men ömtålig, mage. Den stora, blå, lite skrämmande mystiska voidwalkern är en stryktålig slagpåse. Den utmanande porriga succubusen (erhålls först vid nivå 20) piskar ihjäl fienden med stor kraft. Dessutom kan hon förföra en humanoid så att han bara står blickstilla och ser kär ut, medan du pucklar på hans kompis. Warlock är cool, som sagt, och den enda klassen som har tillgång till eldhästen.

Anonym sa...

Lockande, lutar nog åt en Warlock. En tålig slagpåse som medhjälpare är precis vad jag behöver. Och så hästen förstås. Får jag den om det är en Blood Elf warlock? Är det en Horde då? Och då måste jag välja en annan server?

Anonym sa...

Alla raser får samma warlockhäst. Blodälva är horde, men man kan även vara warlock som alliance. Det går inte att ha både alliance- och hordefigur på samma server. En stor fördel med figurer på samma server är att de kan hjälpa varandra med diverse saker. Låna pengar, byta föremål, gå ärenden, tillverka saker åt varandra m m. Själv har jag alla mina fyra aktiva figurer på en och samma server.

Anonym sa...

Tack, då vet jag. Fyra karaktärer som byter saker med varandra låter bra. Det här ska blir roligt. Jag tycker att halva nöjet är att samla saker. En warlock ska det bli till att börja med.