söndag 23 december 2007

Ojsan

Aubi har varit i en grotta igen. Det är superäckligt, hemskt, pust och stön. Men nu har jag hittat en fingersättning som verkar fungera. Behöver träna in den. Dessvärre vänder jag fortfarande Aubi åt fel håll. Alla borde verkligen stå stilla. Och så har jag svårt att använda tab-tangenten för att fokusera monstret. Men det går väl att lära sig det också. Det verkar som om jag har svårt att bli av med tunnelseendet och den dunkande pulsen. Ok, jag ger det några gånger till innan jag ger upp. Nu måste jag erkänna att grottan är i betydligt lägre level än vad Aubi är. Men det låtsas jag inte om. Tycker jag kan känna mig pyttelite stolt för att jag vågat. Och så var det inte Aubi som healade. Hon var mer som en aspirant.

Tänk att saker och ting går så mycket lättare när en vän är med. Det känns så mycket tryggare med någon som vänligt talar om hur det ska gå till. Håller jag på att bli ett plåster nu också.

"Take me down to the river. Take me down to the sea. Where I can drown all my sorrows, wash all my troubles away. Watch all my cares sail away."

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Limjixed sa...

hihi naj då :) ja tycker det är så skoj att spela med dig :) å du är jätte duktig för vi klarar hju av det med många om och men :P

Anonym sa...

Ja du, trots allt så börjar jag förstå, men bara lite, tjusningen med att härja runt i grottor tillsammans med andra. ;)

Anonym sa...

Gör som jag och testa Invert mouse. Du hittar det genom att trycka esc - interface. För mig har det alltid varit självklart att ha motsatt rörelse upp och ner på musen i den här typen av spel, då blir det mycket lättare att manövrera. Standardinställningen fungerar inte alls för mig. Tab-funktionen i WoW är lite konstig. Ibland är man tvungen att trycka flera gånger för att den ska reagera. Kolla bara att du hamnar på rätt monster, så du inte retar upp något i onödan.

Anonym sa...

Ska testa invert mouse, tack för tipset. När det gäller tab-tangenten så har jag precis som du säger tagit fel monster. Inte alls kul att reta upp monster. Det är alldeles tillräckligt med en i taget.