måndag 31 december 2007

Natthimmel

Det är fortfarande ljust i Stormwind, men nu ger jag upp. Det blir ju aldrig mörkt någon gång. Men jag är nöjd nu när jag sett fyrverkeriet.

Det var en Horde som smög runt i Stormwind. Det var säkert jättespännande. Ena stunden var Horden där och nästa borta, spårlöst. Jag vet att om det var min gubbe som smög omkring på fiendens bakgård så skulle nog mitt hjärta banka våldsamt. Skulle nog få andnöd och röda kinder också, blossande signalröda kinder.

Annars då, jo, hela förmiddagen ägnades åt att plocka Blindweed. Imorgon blir det Sungrass. Måste det vara så mycket monster i vägen. Kan de inte hålla sig lite lugna så länge Aubi plockar blommor. Det tar så långt tid med dessa ständiga slagsmål om plantorna. Lite hjälp att hålla styr på monstren skulle inte vara fel. Någon som tog striderna så att Aubi fick lalla runt i godan ro med sina blommor.

"Let's walk on by. It's a mellow song and I mean it well. So don't you trample me down! Cause it took a lot of nerve for me to try and come across. Let's do it, let's do it right. I tried, I tried so hard I could only fail. Let's do it, let's do it right. Right now, right now."

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: