måndag 17 december 2007

Vill gärna

Oj oj oj, hur ska det här gå. Aubi skulle behöva resa till Hellfire Penisula för att bli bättre på att plocka blommor. Men hur kommer jag till Outland? Och var ligger Hellfire Penisula? Ska Aubi springa långt, länge, pipande av skräck. Aubis level är alldeles för låg för att resa dit än, men .....

Behöver jag kalla in stora och starka vänner? Då blir det ungefär som när lillasyster ber storebrorsorna spöa upp mobbaren som rycker i hennes flätor. Skulle kännas ungefär så i alla fall. Helt plötsligt är det jag som är liten och ynklig och grabbarna som är stora och beskyddande. Men stolthet är till för att sväljas ibland.

Så jag säger HJÄLP, HJÄLP, redan innan jag försöker mig på Outland så behöver jag inte ödsla tid på att skrika när jag väl är där. Att någon avråder mig är på sin plats här.

"Steam, steam a hundred bad dreams. Goin' up to Harlem with a pistol in his jeans. A fifty dollar bill inside a Palladin's hat. And nobody's sure where Mr. Knickerbocker's at. Shine, shine a Roosevelt dime. All the way to Baltimore and runnin' out of time. Salvation Army seemed to wind up in the hole. They all went to Heaven in the little row boat. Clap hands, Clap hands"

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Även om du har vänner med dig blir det hårt jobb att ta sig till Hellfire. Samtidigt är det ett äventyr men levla lite först. :D

Raqua sa...

hej. läste inna ann du funderar på att skaffa dig en ny gubbe. vilken server hade du tänkt dej då? ska du löra på aubis server eller vill du testa en normal server. du e ju som sagt hjärtligt välkommen till Kilrogg där jag spelar på aliance sidan.. det går ju lite segt med min bubbe på trollbane.. för jag har just kommit på att det är roligare att ha en gubbe på 70 än på 46^^

Anonym sa...

Att vara lvl 70 är nog roligare. Förhoppningsvis kommer Aubi till den nivån också. Nya gubben kommer att vara kvar på samma server så att de kan byta saker med varandra. Men en dag blir det en Horde också och då ber jag om råd. Det är lite tomt när du och din vän inte spelar på Trollbane.

Anonym sa...

Nicko - tack du har rätt. Besinning behövs, det är för tidigt.