torsdag 20 december 2007

Vibrerande

När det blev för många Hordes omkring Aubi i Tanaris slutade jag att spela. Det märks när de blir lite för uppspelta och börjar brösta sig, både de gröna och de röda. Om det var i verkligheten skulle jag kunna känna den vibrerande spänningen som byggs upp, känna lukten. Är jag den ende som flyr fältet? Men jag blir så nervös att jag inte kan motstå viljan att försvinna. Alltså Aubi är ingen att luta sig mot när det hettar till. Snarare att jag vill ha någon att gömma mig bakom.

Det är sedan länge dags för mig att gå instanser och grottor. Det har jag tjatat om länge. Nu har jag kommit så långt att sätter piska på mig själv. Min plan är inom en snar framtid hota mig själv med rottingen och då hjälper inga fåniga undanflykter. Jag ska, jag ska .....

There was thunder, there was lightning. Then the stars went out and the moon fell from the sky. It rained mackerel. It rained trout. And the great day of wrath has come. And there's mud in your big red eye. The poker's in the fire and the locusts take the sky. And the earth died screaming while I lay dreaming of you."

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som präst rekommenderar jag dig absolut att testa instancer, då det är där prästen mest kommer till sin rätt och får visa vad den duger till i spelet. Prästen slipper mestadels helt att slåss och bör alltid befinna sig i bakgrunden, men måste ha total överblick över samtliga gruppmedlemmar (fast i första hand över main tank, slagpåsen). Om gruppen kan sin sak, och allt går väl kan man helt och hållet ägna sig åt helning. Nackdelen är att mindre trevliga spelare lätt förfaller till att skylla på helaren om det går snett, även om nån annan klantat sig och retat upp för många monster, vilket är den vanligaste orsaken till wipeout.

Limjixed sa...

haha... jo folk som inte förstår att saker å ting kan gå snett är väldigt irriterande... när vi får en wipe brukar jag alltid skriva "shit happens:P" för att shit faktiskt happens nån gång ibland :)..
prällisar är nödvändiga i instancer.. dels för deras healing och även för deras Liv buff :)

Anonym sa...

Usch det är trist att få skulden när saker går fel speciellt när man inte är riktigt villig att ta hela skuldbördan. Det som förvånar mig mest är att de andra spelarna håller med om de vet bättre. Det är min förhoppning att gnällspikarna är få och att kloka spelare är en majoritet. Men så vet jag inte så mycket om hur det är så jag ska väl egentligen inte säga något alls.

Anonym sa...

För det mesta får man inga kommentarer alls i samband med en dungeon, utan efter avklarat jobb tackar alla varandra artigt och som hastigast för trevligt samarbete, varefter man skiljs åt. Tyvärr kan man ibland råka ut för snorkiga typer som tror att alla andra är dem sorgligt underlägsna. Det hände mig nyligen. Jag blev snabbt idiotförklarad av honom bara efter första sammandrabbningen med några monster. Han var uppenbarligen så missbelåten att han senare plötsligt övergav oss halvvägs i instancen utan ett ord till förklaring. De kvarvarande ojade sig dock över hans dåliga beteende och var mycket nöjda med min helning. Sammanfattningsvis kan sägas att kvaliten på de grupper man hamnar i varierar radikalt, både vad gäller disciplin, skicklighet och trevlighet.

Anonym sa...

Det var väl för väl att det gick bra i alla fall. Det är trist att stöta på snorkiga typer.