tisdag 29 april 2008

Blixt och dunder

Netherstorm, fy för den lede. Dit vill jag inte igen. Av någon anledning var Mana vålnaderna immuna mot Aubis fina trollstav och Aubis mana tog slut hela tiden. Och de äckliga flygfäna som suger mana sög musten ur Abui. Det gick inte bra för mig. Galopperade tillbaka till Blades Edge men det gick inte bra där heller. Trillade ner för ett stup och kunde inte komma därifrån. HS tillbaka till trygga Shattrath. Stannar nog i stan ett tag och slickar såren. Stoltheten fick sig en törn och jag tycker att det enda jag bevisat för mig själv är att högmod går före fall. Jajamensan så är det.

"I'd like to tell my story, said one of them so young and bold, I'd like to tell my story, before I turn into gold. But no one really could hear him, the night so dark and thick and green; well I guess that these heroes must always live there where you and I have only been."

Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Aubi det var länge sen men nu ska jag komma till saken har du varit i shadowmoon valley om inte prova där.

Anonym sa...

Zarow - hehe, jag gjorde likadant i Shadowmoon som i Netherstorm. Smög in och galopperade förskräckt därifrån. Ska nog ta och utforska Shadowmoon. Det blir exp för att upptäcka nya ställen också, det gillar jag.

Anonym sa...

Så kan d gå B-)

Men d är ingen fy skam att samla MOW eller MOL, d ger jo exp d ochså, och 3-4g per st är jo inte fy skam! HEHE

Kunde inte logga på WOW i morse UUSSHH fick något konstigt Error "#¤%&/()=

jag får ångest när jag inte kan kolla AH på morgonen !

Anonym sa...

Selkss - ojoj, din stackare. ;) Onsdagar går det oftast inte på morgonen, serverunderhåll. Det är frustrerande att inte få när man vill.
Jo MOW ger också exp men ibland är det sådan trängsel och den med vassast armbågar får bästa platsen.

Anonym sa...

Men farma lite MOte of Life istället i Zangarmarch, där är d jo inga problem att få plats. Jag är benägen att tycka om d stället mer än sjön. Man blir så hindrat av vattnet och allt går långsammare. Ur ekonomiskt perspetiv, tror jag att d Lägre värdet på MOL vägs upp av att d går snabbare att farma. vi fick jo ändå ca 60 st MOL när vi körde, var väl på ca. 1-2 timmar och d e bra. Just nu ligger värdet på MOL & MOW ungefär samma, så då är d mer lönsamt att köra MOL, för vi får fler och d ger dig mer exp med MOL också.

Anonym sa...

Selkss - Men så bra, är ena stället besvärligt så går det bra med det andra. Kan inte bli bättre.

Anonym sa...

Undra var man kan farma Mote of Earth ?? Skulle jo vara bra att farma de istället för att köpa, skulle maximera vinsten. Kanske finns något ställe, borde vara lätt med tanka på att Primal Earth är så billig på ah. Får väl kolla thottbot, när jag kommer hem (Går inte från jobbet, spärrat sida B-))

Anonym sa...

Här är en extremt användbar guide för farming av mote:

http://www.dianzhongwang.com/wow/news/insider-trader-getting-your-mote-on/

Anonym sa...

Och här med illustrationer:

http://www.warcraft-guides.net/world-of-warcraft-outland-farming-guide/

Anonym sa...

Selkss - kollade länkarna, den med bilder föll mig i smaken. Hittade ett ställe som jag ska besöka och kolla upp.
Tänks så besvärliga arbetsgivare kan vara, spärra vissa sidor på nätet. Vilket otyg. ;)