söndag 13 april 2008

Skugga

Aubi har fått en Shadowfiend. Hur jag ska använda den vet jag inte riktigt, inte heller hur den ser ut för den är så mörk. Allt jag kunde se var en mörk skugga som gled iväg och angrep monstret Aubi pekade på. Tyvärr dog den snabbt och det är fem minuters cooldown innan den går att locka fram igen. Men det verkar väldigt bra att ha, ger mana till Aubi.

"Well he gripped the bar with one big hairy hand then he braced against the wall. He slowly looked up from his beer my God that man was tall. He said boy I see you're a scrapper so just before you fall. I'm gonna tell you just a little bout what it means to be a winner."

Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

Raqua sa...

alltid trevligt med en extra medhjälpare. hade också en men så speccade jag om nu och då försvann den =(.. men å andra sidan crittar jag över 2500 nu^^ riktigt trevligt att se siffrorna ploppa upp^^

/Raqua

Anonym sa...

Raqua - medhjälpare är utmärkta och alla borde få ha en. Aubi har katt och kyckling men de är inte så hjälpsamma.

Och critta, vad är det?

Anonym sa...

Critta, är väl kort för critical damage.

Som du kanske har märkt så står skade ciffren över monsterens huvuden, ibland med stora (fysiskt stora)ciffre. Och på vissa vapen och utrustning får du statsen + X% critical damage.

Detta innebär i stora drag att du har en procentuel chance att istället för att göra vanlig skada med din spell istället gör Critical skada. tex. gör min shadow Bolt vanligtvis ca. 1000 skada, men när jag har tur och Critical skada dragningen fallar ut till min fördel, gör den ca. 1500 i skada.

Om du öppnar din character fönster står din sannolikhet för att göra Critical damage där, brevid spell damage och de andra.

My 15 cents

Finns de som crittar på över 20.000 om man nu ska tro på u-tube.

Anonym sa...

Selkss - Hoppsan, något jag missat igen. Tänkte nog mer på critta som det engelska ordet "crit" och då i form av en kritisk avhandling eller så.
Jag har sett siffror som fladdrar ovanför monstrens huvuden och har sett siffrorna utan att se sifforna.
Ska kolla ikväll vad Aubi har för critt.

Anonym sa...

B-)

HEHE den engelsk/amerikanska betydelsen kan väl också vara Critter !!! B-) Mjukt översatt till litet elakt skadedjur ! Och då tänker jag självklart på HORDES !

Anonym sa...

Raqua:

Försökte lägga en kommentar på din blogg, men man ska tydligen vara reggat för att göra d B-(.

Gillar att du lagt upp massor av bilder!

Hur gick d med rökningen ?

Anonym sa...

Förresten Aubi, hur har du placerat dina poäng ??? Skillpoints!

Anonym sa...

Selkss - Haha eller det svenska ordet "kritter" och då med betydelsen boskapsdjur ;.
Jo jag har kommit ihåg att placera poängen den här gången. Men jag har inte riktigt kläm på det där. Jag har tänkt att speca om vid något tillfälle men då får jag nog se till att veta vad jag sysslar med.

Raqua sa...

Aubi- jag har iof sig ett par ohjälpsamma följeslagare jag med^^ en liten kisse och en sjåpande papegojja.. har försökt skaffa mig en höna men det visade sig vara lite svårt.... -.- ja io critta vet du va de e nu^^ ,men har nu kommit upp i siffrorna 2890.. vilket ja höll på att trilla av stolen när jag såg.. inann ja specca om var min critt på 2100, guud vad jag älskar att vara arcane/frost Mage^^

Raqua sa...

Selkess- jodå.. rökningen går bara bra.. fick ett återfall på ett bloss häromdagen och undrarde då hur ja någonsin hade börjat rökla.. det smakade verkligen avlopp.. Raqua är härmed botad^^

hmm.. ska kolla upp det här med komentargrejen.. tråkigt om inte vem som helst kan komentera.. ska bara lista ut hur man gör..

det här med bilder var kul.. ska lägga upp fler snart.. har så mycket annat att göra med Raqua (innbillar jag mej, kör bara bg för tillfället)

/Raqua