fredag 11 april 2008

Önskelista

Någon gång ska jag göra en raid in på Hordisarna hemmaplan men då inte för att härja med Hordisar utan bara med vakterna. Jag vill också lyckas med att gå en hel instans och få vara med om att lägga ner sista bossen. Jag vill karska upp mig så pass att Aubi kan försvara sig när en Horde attackerar. Jag vill bli så samlad att jag inte tappar styrseln i fingrarna, får allmänt darr och inte drabbas av panik när det blir hettar till. Jag skulle önska att jag var lite cool och inte trillade ner för stup och sånt när jag blir nervös.

Det är inte märkvärdiga saker men för mig är det märkvärdigt. Jag kommer inte att bli en formidabelt skicklig healer med Aubi. Jag är nöjd med att vara medelmåttig på den undre gränsen. Tjusningen ligger i att ha lyckats, att sola sig en smula i sin egen beundran, att vinna över sig själv. Det är härligt att göra det där som får blodet att pulsera. Hur underbart är det inte att efter flera misslyckanden äntligen nå målet. Då känner jag mig så duktig.

Har jag gjort något märkvärdigt ikväll? Icke, en quest och sen har Aubi bara sjåpat sig. Det som finns på min önskelista lär förbli en önskelista.

"The hulk of a man with a beer in his hand he looked like a drunk old fool. And I knew if I hit him right why I could knock him off of that stool. But everybody they said watch out hey that's the Tiger Man McCool. He's had the whole lotta fights and he's always come out winner, yeah he's a winner."

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: