onsdag 2 april 2008

Psst, pyspunka

Lågvattensperioden har inträtt. Det verkar vara ett fenomen som inträffar varje gång jag nått ett mål i WoW. Igår dingade Aubi 64 och nu har luften gått ur mig. Det tar ett tag att blåsa upp sig igen.

Så vad ska jag hitta på för kul nu då? Inte ens Aubis professions känns så upphetsande. Taket är nått där. Några recept för potions finns kvar att hämta men de är inte så viktiga längre. Aubi har sina mana- och healingpotions så jag är nöjd. Nu gäller att skaffa sig högt anseende för att få recepten till vissa potions och det är aningen tröstlöst att banka på monster för att få 15 poäng eller kämpa i en evighet med äckliga fisksaker för 750 poäng. Aubi behöver tusentals poäng.

Jo jag har nog fått pyspunka.

"O poor Mary Bellows. She met a man along the way. He introduced himself as Richard Slade.
Poor Mary thought that she might die when she saw the ocean for the first time. She checked into a cheap little place. Richard Slade carried in her old suitcase. "I'm a good girl, sir", she said to him, I couldn't possibly permit you in. Slade tipped his hat and winked his eye and turned away without goodbye. O poor Mary Bellows."

2 kommentarer:

Anonym sa...

B-)

D där kännar jag igen, jag har hamnat där ochså. Jag är så nära målet, och då dyker tanken upp vad ska jag göra när jag dingar 70, guld har jag levla professions fixar jag på en kväll, flyga runt o latja känns inte hållbart i längde, starta ny char känns jobbigt (har redan börjar på en rouge (LVL 8)).

Givet vis har jag sparat ett kanon fiske ställe där jag kan häva in 100 tals fisk, men varför ? Guld? hur mycke behöver man egentligen ? Att köra instancer i timmar känns tråkigt PvP mä!

Hela grejen har jo varit att nå målet 70 !

Jag kommer väl troligtvis fiska en del, bara för att jag gillar pengar, men sen då ! Kanske ska ta en månads ledigt från WOW, och istället hämta igen all sömn jag missad och invänta Expansionen. Samla på mig massor av grejor o sen sova !

Men först lvl 70, målet är innan 18. april.

Anonym sa...

Selkss - Men vilken brådska, lvl 70 innan 18 apr. ;) Förvisso går det snabbare för dig. Aubi är möjligen i lvl 65 tills dess.
Framtiden får vi ta oss en ordentlig funderare på. Som du säger så är det här med instanser och PvP inte så lockande.
En ny gubbe att roa sig med är ganska roligt, ett tag i alla fall. Och att ha två gubbar i level 70 är nog inte helt fel. Det ger lite valmöjlighet.
Fiska är ett sant nöje. Jag tycker det är underbart avkopplande att halvligga i soffan och stirra på flötet.