fredag 1 februari 2008

Det började så bra

Glad i hågen började Aubi slå på monster i Feralas. Tänk nu får hon två eller tre sliverslantar emellanåt, hurra. Men bäst som monstren mejades ner upptäckte jag att jag inte var ensam, nej en horde också. Måste de vara på samma ställe som Aubi. Det kändes plötsligt oändligt att tänka på att 24 monster skulle slaktas och 10 st saker skulle samlas in och så vidare. Gick och fiskade istället men det var svårt att få något på kroken. Inte ens varkgodset var så där bra som det brukar vara. Jag har blivit lite bortskämd tror jag. Satte mig ute på den där ön där byn är och surade lite.

"Oh let me see your beauty when the witnesses are gone. Let me feel you moving like they do in Babylon. Show me slowly what I only know the limits of. Dance me to the end of love."

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: