tisdag 5 februari 2008

Mål och delmål

Tanken på att det bara är 10 levlar kvar tills Aubi är 60 svindlar. Samtidigt är målet level 70 oerhört långt borta. Jag har inte bråttom men på något sätt både vill och vill jag inte komma längre. Det är roligt att bekymmerslöst såsa omkring och bara göra lätta saker. Det är lika roligt att komma en level högre, kunna ta sig an nya utmaningar. Jag trivs i de lättare regionerna med lätta monster samtidigt som jag vill till Outland, se nya marker. Det lär bli svettigt värre i Outland och nog kommer jag att darra och känna pulsen dunka våldsamt. Nog kommer jag att logga ut i ren förskräckelse och dricka en eller två koppar kaffe för att lugna upprörda nerver. Kaffet lugnar inte men ritualen gör det. Det är illa om kaffet tar slut.

"Fear shame and sorrow they all creep in from the dark and stay with me till the day breaks."

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: