tisdag 12 februari 2008

Missöde

Jo jo, någon hann före och tog alla svampar. Så kan det gå. Lyckades bara norpa åt mig en enda. Tänkte jag skulle vänta ut svamparna så att de skulle komma igen men det var inte en god idé. Bäst som Aubi sitter i en sluttning och jag dricker en kopp te slog Horden till. En rogue som smyger sig på en fridsam dam, en sån stygging. Jag blev så förskräckt att muggen gled ur min hand. Det blev blött i soffan och att sitta på en blöt dyna är inte så mysigt. Jag borde ha lärt mig för länge sedan att det inte är lämpligt att dricka eller äta i samband med WoW-spelande.

"I'd look at the grey house opposite, and close the curtains. She burned down the house when she was ten. I was away camping with the scouts. The fireman said she'd been smoking in bed - the old story, I thought. The cat and our mum died in the flames, so Dad took us to stay with our Aunt in the country. He went back to London to find us a new house. We never saw him again."

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att jag ska starta en Hata Rogue Blogg B-).

Med risk för att vara tjatig, men det finns en addon "kommer inte ihåg namnet, ska kolla detta", den visar var alla blommor finns, eller möjligen finns. Jag användar den är kanon om man är ute efter en viss blomma/svamp, fungera även för fisk.

Satt igår och funderade, ska jag spela eller lägga mig ??? hhhmmmm svårt val nyttan med att sova är jo ganska lätt att se, men vad är nyttan med wow. Hhhmmmm fundera lite på den !! Jag kom fram till att nyttan (för mig) är avkopling, man släppar helt enkelt vardagens stress och lever i denna värld där allt är så mycke enklare. Men vad är d som gör att man sätter sig fram för datorn gång på gång, jo utveckling, mål, utmaningar. Jo närmare jag kommer lvl 70 och max i alla mina professions, jo mindre motiverat blir jag. vad gör jag åt detta då? jo man får väl höja ribban! för ca. 8 månader sen slutade jag spela wow, jag tröttnade helt enkelt, d tog för mycke av min tid och jag hittade inga nya utmaningar. Innan jag slutade hadde jag inte levlat upp på flera månader jag låg då på 58. Istället nichade jag mig på AH, jag gick från att vara krigare till att vara handlare, jag köpte billigt för att sälja dyrt, försökte att äga marknaden för vissa produkter för att kunna styra priset, analyserade marknaden vad var d som folk behövde mest. Jag käbnde mig som en "aktie" mäklare fast i wow. Detta var roligt tills jag mästrade nästan alla aspekter av detta, och då fanns inga mål längre och jag la av.

(hhhmmm har tappat den röda tråden)

Just nu letar jag efter nästa GREJ, och det är detta som är bra med wow allsidigheten, man kan göra vad man vill (nästan)och ibland blir man ändå överraskad (ibland av en Rogue).

hhhmm detta blev ett konstigt inlägg !!

Aubi sa...

Du har funderat ordentligt och jag förstår att känner att WoW är lite avslaget just nu. Jag ser WoW som vilken fritidsstysselsättning som helst, läsa en bok, titta på tv, titta på sport och liknande. Även det tröttnar vi på emellanåt. När det gäller att hitta nya utmaningar i spelandet har jag dålig fantasi och är nog stelbent i mitt tänkande. Du har gjort mycket och kommit långt. En ny utmaning blir väl uppgraderingen av spelet som kommer. En ny värld att härja i är en utmaning att se fram mot, eller?
Men alltid är ordentlig nattsömn att rekommendera. Meningen är väl ändå att vi ska ha någorlunda roligt och det har du också haft. En paus i spelande är inte fel när det blir tråkigt eller känns tvångsmässigt. Starta en ny karaktär kan jag tänka mig skulle pigga upp spelandet. Testa andra skills och andra klasser. Men det kanske du redan har gjort. Jag är förtjust i att kolla den allmänna chatten och det finns många lustigkurrar där. Dessvärre kan inte heller jag tänka ut vad nästa grej skulle vara. Men om jag kommer på något lovar jag att berätta.