söndag 17 februari 2008

Så var det gjort!

Questen i Sunkiga Templet är klar och Aubi har fått sin nya wand. Nu var inte färden in i templet så farlig kan jag säga så här efteråt. I gott sällskap av två vänner med högre level gick det som en dans. Aubi fjantade bara efter och gjorde ingen nytta alls. Nu tog vi inte hela templet utan bara min quest. Och lycklig som en lärka är jag. Jag var så uppspelt efteråt att jag hastade iväg till fel land för att hämta Aubis pris. Tog mig till Feralas istället för Felwood. Men krokiga vägar leder också fram till ett mål.

Nu är jag lite vilsen igen. Funderar på Un Goro Crater. Kan man hoppa från kanten i Tanaris till Un Goro? Aubi har flygfjädrar som gör att fallet förmodligen mildras. Det värsta som kan hända är väl att Aubi dör men då är hon i alla fall på plats sen.

"I've paid my dues, time after time. I've done my sentence but committed no crime. And bad mistakes, I've made a few. I've had my share of sand kicked in my face but I've come through. We are the champions my friends and we'll keep on fighting till the end. We are the champions, we are the champions. No time for losers 'cause we are the champions - of the world."

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gratis va kul.

Själv spänderade jag hela kvällen med att fisjka och laga mat. är nu 300+ i fiske ock cooking. Inte fel d heller.

Du har fiskat efter deviat fish har jag rätt ?

Var de lätta att få tag på eller ?

Aubi sa...

Tack, känner mig väldigt nöjd.
Bra jobbat med fiske och cooking, inte illa alls.
Ja, Deviat Fish har jag fiskat i The Barrens. De var lätta att få tag på men det fanns inte så många i den lilla oasen där vi fiskade. Jag tror det var ungefär fem fiskar jag fick. Och så var det ett måste att äta bara för att se vad som hände. Väldigt rolig fisk.
Vill du ha många är det till att sitta och vänta på att de återkommer.

Anonym sa...

hhhmmm dem finns altså bara i pools eller ?? verkar lätt förtjänta pengar, går för 5g 10stack och 15g om man kokar dem!

Aubi sa...

Det var bra betalt för den fisken. Har den fler roliga effekter när den är kokt? När vi åt fisken krympte Aubi och min vän blev en party-tok.
I oasen där vi var fanns det två "schools of Deviate Fish". Tydligen finns fisken på tre olika ställen i The Barrens, i små oaser där det finns vatten.

Anonym sa...

Jag har test fiskat lite och 30% av alla fisk jag fick var deviat fisk!

problemet är att hitta receptet!

från en guide jag hittade:

the cooked fish turn you into either a pirate or ninja for an hour. In addition to the curious visual change, both the pirate and ninja forms cannot be turned into sheep, frogs, turtles or any other creature those traditional mages decide upon ((immune to polymorph effects - from Swiftlady)).

Aubi sa...

Nu förstår jag varför fisken är kokt. Med den egenskapen är den verkligen händig att ha. Receptet är mycket åtråvärt kan jag tänka. Hoppas du "hittar" receptet.
Det var en mycket trevlig överraskning du kom med idag. Igen snart?