söndag 3 februari 2008

Har schamanerna trollat bort sig själva?

Nu har jag snurrat runt bland de blekfeta blöjbebisarna både länge och väl och inga schamaner syns till. Behöver 8 schamaner för att få questen klar. Men var är de? Det finns av alla andra sorter men inte en enda schaman. Är jag på fel ställe kanske? Och så finns det en Warlock som krymper Aubi hela tiden. Två minuter i försvagat miniformat är kul men inte mitt i stridens hetta. Det som gör det hela lite lättare är att monstren är runt lvl 44 så det är en enkelt att ta dem.

Såg något konstigt, en gubbe i lvl 11 som hade ett riddjur. Hur får man ett riddjur innan lvl 40?

"Dance me to the children who are asking to be born. Dance me through the curtains that our kisses have outworn. Raise a tent of shelter now, though every thread is torn. Dance me to the end of love."

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske vet om det redan, men om inte så har jag en hyffsad länk t dig: www.thottbot.com
Där kan du söka på alla quest namn, så kommer questet fram och det finns oftast folk som har kommenterat det och berättar om det. T.ex vart man ska gå, vad man ska göra eller om det är något speciellt man borde tänka på. Det är väldigt hjälpsamt om man är lite fundersam över ett quest :)
Lycka till!

Anonym sa...

thottbot.com är en kanon sida. där kan du söka på monster namnet eller questnamnet och få fram en karta över vart de finns. Ett måste om man inte vill irra runt för mycke. Och en kort kommentar till din Hord Fobi, inte alla hord är elaka och dödar dig så fort dem ser dig, jag har sprunget runt o dödat monster med en Hord, specielt om du är högre level än dem låter dem dig vara i fred. Du kan jo altid skicka en emote till dem till exemple kan du göra så här. "peka du horden så hans ansikte kommer upp på skärmen och skriv sen /dance" då står det sen Aubi is dancing with "Horde namn", även på hans skärm. finns 100 tals emotes.

Ha det, nu bär d av till storstadens monster för mig!!! (ska till stockholm o jobba tisdag o onsdag) B-)

Anonym sa...

Dömdnäve - Hej så trevligt att du också tittar in här. Jo jag vet om länken och den är jättebra när jag kört fast alldeles. Jag tycker om att först försöka själv och fungerar det inte då kikar jag.

Anonym sa...

Selkss - Ha det så trevligt i storstadsdjungeln.
Konstigt med den här Horde-fobin jag har. Vet inte rikgtig varför jag blir så till mig. Men det ger sig nog med tiden det också. Jag behöver träna mig på att vara snabbare med emotes. Oftast hinner Aubi dö innan jag får till det. Men ibland händer det att jag hinner med en kyss. Och visst har jag stött på trevliga Hordes också och då är det riktigt roligt. Jag har undvikit att peka på en Horde eftersom jag inbillat mig att det kan missuppfattas.

Anonym sa...

Själv tittar jag alltid på Thottbot först för att slippa riskera spilla tid på att gå vill. Vad gäller horder är min erfarenhet tyvärr att ca 99% gankar på fläcken om de inte är klart under i nivå, och de allra otrevligaste kroppscamparna är de horder som av namnet att döma är svenska.

Anonym sa...

Arne - ja att kolla först underlättar en hel del. Alldeles för mycket tid kan gå till att bara irra runt och försöka komma på vad som ska göras och var. Men jag gillar på sätt och vis det också. När jag kommer på vad som ska göras känner jag mig extra duktig och det behöver jag.
Att bli gankad är trist och som du säger verkar en del finna stort nöje i att ganka oss med lägre level. Desto mer uppskattas en Horde som låter bli och uppträder hövligt. Kan också tänka mig att de från Alliance-sidan är lika besvärliga mot Hordes.

Anonym sa...

själv tycker jag att www.wowhead.com funkar mycket bättre än thottbot, men det är väl en smaksak :P

Anonym sa...

Anonym - Visst är det så, en smaksak. Om jag kollar upp något läser jag båda. ;)