måndag 18 februari 2008

Spelberoende?

Elvynn Forest idag. Lite löjligt att galoppera runt där men jag behövde en blomma till potions. Och tänk så stängde servern ner. Jag blev ställd och insåg att mitt spelberoende är lite värre än jag vill låtsas om. Min första tanke var "men vad ska jag göra nu". Jag har en bok liggandes, läst till hälften, men den är trist i jämförelse med WoW. Jag har flera avsnitt av tv-serien Supernational (rättelse: Supernatural ska det vara) som jag inte tittat på ännu. Men de monstren bleknar i jämförelse med monstren i WoW. Aj aj, det är illa ställt när inget annat duger mer än WoW. Som tur var servern inte nere länge och jag kunde pusta ut.

Behöver jag ta mig i kragen? Det blev i alla fall inte så lång lek med Aubi ikväll.

"He was the wizard of a thousand kings. And I chanced to meet him one night wandering. He told me tales and he drank my wine. Me and my magic man. Kinda feeling fine."

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jo då, jag lutar 70/30 mot att byta server, tar emot lite att betala 20 euro dock, är jo 2 månaders spelande B-). Inte att d egentligen är så mycke pengar. Skulle vara kul att spela med dig, verkar som att vi har samma spel stil, lung och avslappnat, med bredt fokus.

Skulle jo vara anledning nog att byta ! Problemet är att jag spelar sällant för än efter 22.00, när barnen och frugan har somnat B-). Familien först sen nöjen HEHE.

Raqua sa...

hej hej!
de va ett tag sedan nu.. har inte vart inne på evigeter med Elinka, men det är för att jag spelat på min main.. nådde lvl 62 igår och är oerhört stålt =) tänkte ge dej ett tips på addons, ifall du har svårt att hitta vart du ska gå och questa. ladda ner en som heter Questhelper. den visar på map vart du ska gå och vad du ska döda för några snubbar. Den kan vara en smula konstig ibland, den visar inte allt den ska men då brukar jag logga ut och in igen så brukar det fungera.. den har verkligen hjälpt mej =) kul att du har passerat 50 nu iaf.. hälsningar Elinka och Zinotino

Aubi sa...

Selkss - Hm, kvällsnöjet först efter kl 22. Tyvärr börjar jag domna bort och ögonen går i kors vid den tiden, under vinterhalvåret i alla fall då det är så mörkt och kallt. Men det händer ibland att jag lyckas med att hålla mig någorlunda alert efter kl 22 också. Det är rätt att familjen är viktigast, alltid. Och du har rätt i att 20 euro egentligen inte är mycket men är ett högt pris för att flytta en gubbe. Känner mig lite egoistisk när jag vill övertala dig. Jag skulle också verkligen uppskatta att spela ihop med dig. Två coola typer som i lugnt tempo travar iväg på äventyr. Kommer en Horde står vi där i vår vänlighet och kunde vi så skulle vi göra Peace-tecknet och säga ”Peace”. Innan du bestämmer dig tänk på att Aubi är lite löjlig och tafatt. Fråga dig själv om du står ut med en fjant. Jag har fått kritik och milt uttryckt har det sagts ”det är plågsamt att se dig spela”. Men jag kan ibland blåsa upp kinderna och tuffa till mig om det verkligen behövs.
Ett alternativ kan vara att börja på en ny gubbe och känna dig för ett tag innan du bestämmer dig.

Aubi sa...

Raqua – Hej kul att höra ifrån dig. Jag har saknat er bägge. Grattis till lvl 62, härligt, nu börjar du bli riktigt stor och stark. Titta in vid tillfälle så får vi hänga en stund och diskutera WoW´s rysligheter och glädjeämnen.
Det här med addons är kul, tack för tipset. Det är otroligt vad det finns många roliga och användbara saker som underlättar spelandet.

Anonym sa...

Heter den inte Supernatural? :)

Suck, har en sambo som är likvärdigt beroende. :)

Aubi sa...

Sofia - Hej! Jo serien heter som du säger. Det är jag som vimsar som vanligt. Tittar du på den tv-serien? Jag tycker ibland att WoW skrämmer mig mer än tv-serien. ;)
Ja du, det är nog inte alltid så lätt med en som spelar WoW lite för mycket. Jag tycker själv att jag blir lite för insnöad på WoW och då förstår jag att det måste ibland blir ganska trist för de som finns i min närhet.