måndag 11 februari 2008

Kalasfint

Fyra Ghost Mushroom och en evighet senare. Tveksamt och det var värt att kämpa i en evighet i en grotta för att få fyra svampar och dessutom var det en lång resväg. Och det var väl ungefär allt som kom ur det äventyret. Men jag har gått och suktat på de där svamparna länge. Nu äntligen har jag tillräcklig level för att skörda så det var inte alls så pjåkigt ur den synvinkeln. Tanken på att på nytt härja i grottan är inte så lockande men jag kommer inte att kunna låta bli. Svampbegäret kommer att ta överhanden.

Den addons som jag laddade ner, Auctioneer, fungerar nu. Det var inte helt självklart hur den skulle aktiveras, så tack för hjälpen. Nu ska assistenten få jobba lite. Det är trevligt att vara i Stormwind nu. Rena rama pusskalaset, väldigt gulligt.

"I can see little twinkly stars, like Christmas tree lights in faraway windows. Rings of brightly coloured rocks floating around orange and mustard planets. I can see huge tiger striped fishes
chasing tiny blue and yellow dashes, all tails and fins and bubbles."

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

va roligt att auctioneer fungera nu! Glöm inte att göra en "Scan" ibland, knappen finns när du öppnar Fönstret i AH, tar ca. 1-2 min. men då har du också senaste priserna.

Jag börhar förstå din hord fobi, Outland är inget roligt, jag gillar att plocka blommor och questa och fiska. Men igår fanns bara Hord ppl överallt blev dödat jämnt även när jag hjälpte till B-(. Soulstone är bra men med cooldown på 30 min, så räcker den ikke till.

Och jag har fortfarande inte fått min epic mount lär aldrig klara den questen, får väl köpa istället, fast d tar jo ett tag att skrapa ihop 900g och sen 1800g till flying mount tror jag.

Tycker att allt för många bara springer runt o dödar varandra, är inte detta ett socialt spel, d var d jag gillade från början. Känns som att ingen hjälper varandra längre ?

Har jag tappat suget ? Kanske ska byta server ? Fast d koster jo 200 kr ! snåll är man jo !

Livet är fullt av motgångar! Gäller att hitta ljuset, annars är d väl bara att lägga ner !

Anonym sa...

Oj, det verkar som om du har tappat sugen. Jag hoppas verkligen att du hittar tillbaka till det som är tjusningen med WoW. Och att du har tur så att det händer något trevligt som gör att du hittar det lustfyllda igen. Det är så jobbigt när målet är långt borta, questen som inte blir färdig och sånt. Bara tanken på att stå och slå på samma typ av monster i tid och evighet bara för att få ihop tillräckligt med guld till nya riddjuret är inte upplyftande. Det är trist och att dessutom bli attackerad av Hordes hela tiden gör inte saken bättre. Att byta server hjälper nog inte när man tappat sugen för det är väl samma på alla servrar, pvp i alla fall. Här vill jag naturligtvis påverka dig till att komma till Trollbane och leka med mig.

Men tänk ändå så trevligt det är när man råkar på de där gulliga och rara spelarna, det är så oerhört glädjande och man uppskattar dem enormt. Busar är lika upphetsande som något klet som fastnat under skosulan.