lördag 16 februari 2008

Lugna gatan

Idag har jag inte lekt någon längre stund med Aubi. Bara fixat med väskorna, fyllt på med manapotions, healingpotions och annat smått som kan vara bra att ha. Bäst att vara förberedd om jag nu ger mig iväg på en lång resa in i hemska templet. Bäst att sova på saken först. Som om det nu skulle hjälpa i det här fallet. Det är bara ett sätt att förhala besöket.

Det som är så besvärligt med grottor och likande ställen är att jag tappar orienteringen. Jag har inte kontroll längre och då blir jag blockerad. När dessutom många monster anfaller samtidigt blir jag så stressad att jag glömmer bort vilka knappar jag ska använda. Om någon försöker skriva till mig, ge instruktioner, märker jag inte det. Jag kan inte läsa och jag kan inte skriva. Det är märkligt, verkligen.

"We buried her when she was 32. Me and my Aunt, the vicar, and the man who dug the hole. She said she didn't want to be cremated and wanted a cheap coffin so the worms could get to her quickly. She said she liked the idea of it, though I thought it was because of what happened to the cat, and our mum."

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: