torsdag 3 januari 2008

Det där sista slaget

I morse hämtades en Blood of Heroes igen. Vad jag ska ha blodet till vet jag inte och att återvända till W Plagueland bara för att få en till omgång stryk var väl inte en utmaning precis, roligare kan man ha. Men belöningen var också att jag fick en ny blomma som jag vet att jag kommer att behöva senare. Undrar hur många gånger jag kommer att springa tillbaka bara för att jag vill ha blomman?

Det där sista slaget innan ett förföljande monster ger upp är väldigt enerverande. Jag vänjer mig inte utan hoppar till varje gång. Ljudet är så där krasande hårt och får alltid håret i nacken att resa sig på mig. Förföljaren kan ha sprungit efter utan att ha fått in ett enda riktigt slag men så precis innan monstret ger upp kommer det, smack-kras. Även om jag har på volymen väldigt lågt så är smack-kras ljudet alldeles för högt.

Något som jag däremot tycker ser väldig roligt ut är när Aubi springer iväg med ett monster efter sig och monstret slår omkull henne så att hon faller framstupa. Det ser så gulligt ut och faktum är att det får mig att för ett kort ögonblick le lite.

"You're not the only one amongst the saints and sinners. There are those that we can see and those no longer with us. To take that walk again with someone you were close to on stage in the other world tonight."

Andra bloggar om: , , ,




7 kommentarer:

Anonym sa...

Veckans charmigaste plats på internet för mig, det här. Mysig blogg, det är nästan så jag får upp förtroendet för spelet igen :)

Vad är det för texter du citerar hela tiden? Böcker, musik?

Och... varför av alla elaka platser spelar du fortfarande på en PvP-server?

Kämpa vidare :D

Anonym sa...

Det är väl klart man ska spela på pvp. Det är endast mesar som spelar på pve, sägs det. :-)

Anonym sa...

Gen - Tackar, det är alltid kul att få uppskattning. Jag har själv jättekul och då är det extra roligt att andra också blir roade.
Texterna är musiktexter, det är musik jag lyssnar på.
Att jag hamnade på Trollbane-servern var en tillfällighet. Jag visste inte vad jag gjorde och inte visste jag att det fanns snällare servrar. Att jag började spela WoW var av ren nyfikenhet och trodde väl inte att jag skulle bli så fascinerad och trollbunden. De spel jag spelat tidigare har varit endast snälla och beskedliga. Myst-serien är en klar favorit.

Anonym sa...

Arne – Men så bra, då är jag inte så förfärligt mesig i alla fall eftersom jag spelar på en tuffare server. Det hade varit lite pinsamt att gnälla och vara mesig på en mesig server. Ska sanningen fram så hade en snällare server egentligen passat mig bättre. Men nu är jag där jag är och det är då självaste om jag inte ska fixa det. ;)

Anonym sa...

Monstren man möter på en pve-server är precis lika stygga.

Anonym sa...

Arne - Men ingen Horde som kommer och överraskar, visst? :)

Anonym sa...

Förvisso icke, om man inte själv vill. Det ställer man lätt in beroende på humör.