tisdag 29 januari 2008

Tillfällig sinnesförvirring

Tänk det trodde jag inte skulle hända, att jag frivillig travade in i Horde-land. Förstår egentligen inte hur jag vågade men tydligen var fisken, Deviate Fish, tillräckligt lockande. Så var det också så att ensam om äventyret var jag inte. Vi var två och det känns genast mycket tryggare. Att bege mig dit själv, aldrig. Nu var det inte så illa, alarmklockan började inte ringa och det kom inte en hel arme av Hordes för att mota bort oss inkräktare. Det kom inte en enda. Skönt.

Fisken var en rolig sak och Aubi blev betydligt mindre när hon åt en. Frågan är om jag kommer att våga mig tillbaka till lilla oasen för att fiska igen. Det skulle vara roligt att se vilka andra effekter som förtäring av fisken kan åstadkomma.

"And I'll bury my soul in a scrapbook, with the photographs there, and the moss. And I'll yield to the flood of your beauty, my cheap violin and my cross."

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEHE Roligt att du delar mitt interesse att fiska. Jag har dock inte haft så mycke tid för detta nöje, då jag levlar herbalism. E väl underbart att springa runt o plocka blommor. Selkss har dock börjat få lite hemlängtan till Outland där hon hör hemma!!

Hur går d med addon´sen? Finns en bra för fiske "Gatherer" samlar info om var du har hittat dem olika fisken och markera detta på minikartan, fishing buddy är en annan.

Om du inte lyckas installera kan jag ställa upp med en mini guide hör av dig då!

Anonym sa...

Hej! Så du är tillbaka från fjällen nu. Hoppas du har haft det bra.
Ja, det här med fiske är roligt. Jag har kommit så långt jag kan med fiske, herbalism, alkemi och first aid. För att uppgradera färdigheterna måste Aubi upp i level så att hon kan besöka bland annat Outland. Att plocka blommor är mitt absoluta favoritnöje i WoW.
Det här med addons har jag inte kommit mig för med ännu. Jag har haft ett ”generic host-problem” i datorn. Tid och kraft har gått till att rensa och ominstallera program. Jag trodde att jag blivit av med problemet men det har kommit tillbaka igen. Och tack för erbjudandet om en addon-guide, jag lär säkert behöva en. Jag skriver en liten blänkare här i bloggen med vädjan om hjälp när det är dags. När det gäller att hitta fisk så fick jag vid något tillfälle en förmåga som heter ”Find fish” som går aktivera vid behov. Med den så syns fiskstimmen på minikartan.