lördag 12 januari 2008

Funderar lite

En ny get med ridlektioner kostar 700 guld! Jag har missuppfattat alldeles och trott att det var 100 guld för hela kalaset. Hur i hela friden ska det här gå ihop? Det innebär att Aubi fr o m nu måste gneta ihop minst 58 guld varje level. Hur gör jag det? Helt plötsligt blev jag alldeles matt. Om varje monster ger en till två silverslantar innebär det ..…. tanken svindlar, pust.

Och en ny get är bara ett måste. Det går inte att Aubi hamnar på efterkälken eller inte hinner galoppera undan bara för att geten är långsammare än andras. Så var det det här med att färdas ståndsmässigt också.

Inte duger det att larva runt och fiska vrakgods. Inte heller duger det att bekymmerslöst plocka blommor i timmar.

"No subtle men came to my town. No subtle men begging for my hand. I'm one of few who's left when everyone has gone. The train is leaving and it's too late to get on. "

Andra bloggar om: , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

No worries !!

du kommer at tjäna bra efter lvl 50. jag sprang rundt i fellwood, närmare iron tree forest i 5 levels 52-57 tjänade min. 15-20g i timmen. Annars kan du börja fiska, Firefin snapper och ha andra profession som Alchemy. Då kan du göra fire oil av firefin snapper och sälja på AH för 5-10g per stack. Eller om man är lat som jag köpa firefin snapper för 1-3g per stack och göra om till fire oil o tjäna på detta. Jag har tjänat nästan alla mina pengar på de viset. har nu 755g lvl 59 o jag har handlat mycke på AH.

/Selkss

Anonym sa...

Spelar du som alliance ?

Anonym sa...

Hej! Välkommen och tack för tipset. Det låter betryggande att det går att få ihop lite större summor. Att gå runt och slå på ett monster i taget fixar jag. Jag gillar att fiska så nu vet jag vad jag ska göra. Förstår också att jag måste bli en mer flitig användare av AH.
Jag spelar som alliance.

Anonym sa...

Det är ruggigt segt att farma pengar - tråkigt och tidsödande. Mitt recept är spekulation på AH. För smidighetens skull har jag skapat en lågnivåbrud som sköter affärerna åt samtliga mina och dotterns alts samt gör sina egna. Gissa om budflickan får in pengar! Började med att ge lågprisbud på gröna grejer en masse för att disenchanta och sälja stuffet. Nu rullar det på så bra att hon bara behöver slå till på ett och annat fynd, när hon snubblar över det, som hon säljer vidare till betydligt högre pris. Ofta köper hon upp konkurrenternas lager, när de satt för lågt pris, för att strax därefter kunna åtnjuta monopol. Nu har hon på kort tid fixat pengar till riddjur för såväl två av mina alts som dotterns figur om 85g vardera. Trots det är hon efter ytterligare ett par dar redan uppe i runt 80g igen. Hennes produktsortiment är fokuserat på råvaror för enchantning samt vissa begärliga och sällsynt förekommande nyckelprodukter som t ex pärlor och beastlayerrecept. Går ibland att hitta nästan gratis om man har tur och ger duktigt igen. För att sammanfatta: det som enligt min erfarenhet ger pengar är att disenchanta och sälja/spekulera på AH.

Anonym sa...

Håller med, spelade bara för att kunna speka på AH ett tag. "Auctioneer addon'en" är guld värd. Jag ägde marknaden för Fire Oil and still going strong. Precis som arne har jag en alt som alltid står vid AH, allt jag får in av drops skickas till denna, för att säljas. Räknade ihop vad jag tjänat de sista 3 veckorna ca. 535 g. har väl spenderat ca. 75g på div. utrustning. 50.000 till lvl 60 o då e det epic mount som gäller. Jag spelar som warlock o då e den jo gratis. B-). Bara en "liten" quest att klara av.

Jag gillar med att Fiska, har du varit med i Tävlingarna ???

Anonym sa...

Arne och Selkss – Jag häpnar, om det varit vår nu skulle småfåglarna bygga bo i min gapande mun. Vilken strålande idé att ha en som alltid är på plats vid AH. Här har Aubi sprungit fram och åter mellan ställena. Tänka sig och så var det så enkelt att lösa den saken. Jag får försöka skylla min fantasilöshet på att mitt största bekymmer alltid har varit det här med strid, mod och fingerfärdighet plus en rejäl portion tafatthet. Det är fullkomligt underbart att lära sig något nytt. Jag älskar att sådana här fiffiga lösningar. Jag är imponerad och tacksam för tipset. Nu ska Aubi få en assistent.

Selkss - Jag har inte varit med i fisketävlingarna. Visste inte ens om att det fanns och att det är regelbundet förekommande. Fick reda på det bara för någon dag sedan. Har du med i tävlingen? Och var är den någonstans?

Aubi sa...

Selkss - Äh, jag kan inte skriva ordentligt men det jag föröker fråga är om du varit med i tävlingen. Ordet "varit" föll bort.

Anonym sa...

Det där med en hjälpreda i stan är en gammal, god och flitigt nyttjad företeelse i WoW. Det är sånt man snappar upp om man t ex pluggar WoWWiki och liknande. Och senaste Auctioneer Advanced (f n preview-versionen) rekommenderas absolut.

Jag tycker det är segt att stå och fiska i WoW - gör det däremot ofta och gärna irl med bl a min nya, fina Ambassadeurrulle (har ni sett att fiskespöna i WoW är utrustade med Ambassadeur? :-)). De där tävlingarna förefaller emellertid rätt intressanta. Var och när förekommer de?

Anonym sa...

Stranglethorn Vale, varje söndag kl 14 - 16 om jag inte minns fel

Anonym sa...

Arne - nu har du gjort mig uppmärksam på fiskespön också. Jag vet inte hur en Ambassadeur ser ut men nu får jag reda på det. Och det genom WoW, där ser man.

Anonym sa...

Anonym - Kanske står vi sida vid sida och tävlar i fiske någon gång.
Och nu undrar jag om fiskespöt har betydelse för att vinna tävlingen.