söndag 27 januari 2008

Stillhet

En dag mest stilla. Bara en kort vända lite här och där. Idag roade sig en Horde med att döda den som skulle ta emot qusten. Så det var bara att sitta och vänta tills Horden gav upp och letade upp något annat att bråka med. Tålamod är bra att ha. Det går att sitta och meditera en stund också. Titta på alla fint tecknade detaljer i spelet och så.

"There's an attic where children are playing where I've got to lie down with you soon. In a dream of Hungarian lanterns. In the mist of some sweet afternoon. And I'll see what you've chained to your sorrow all your sheep and your lilies of snow. Ay, Ay, Ay, take this waltz, take this waltz with its "I'll never forget you, you know!". "

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst en hel del i din blogg idag, och det gör mig glad att det finns de som uppskattar spelet för var det verkligen är. Det märks ganska tydligt att du roar dig med alla de små saker man kan pyssla med runt om än att bara levla, och det är bra. Spelet mister lite av sin glans när man varit på max-level ett bra tag och det känns som att man inte har så mycketmer att lära om spelet i sig. Men visst är det roligt att vara den där stora starka orcen som inte behöver vara rädd för något, också :) Happy leveling! // 70 orc warrior

Anonym sa...

Hej! Så trevligt att du hittade hit.
Visst är det ett fantastiskt spel och om jag någonsin kommer till level 70 med Aubi vet jag inte riktigt vad jag ska börja göra med henne. Ibland tycker jag att jag dröjer lite för länge med små obetydligheter. Och jag håller med dig om att ibland kan vissa saker kännas som gamla upprepningar. Men så stöter man på de där små detaljerna, andra spelare, den där lilla belöningen som gör det hela så roligt.