fredag 11 januari 2008

Tänd ett ljus …

Ding, en storlek större, äntligen. Glädjande på fredagsmorgonen. Så det var att ge sig iväg till Ironforge och uppgradera förmågor. Där parkerade jag Aubi. Hon får vänta där tills jag kommit på vad jag vill göra och var.

Den nya förmågan ”Prayer of Fortitude” måste jag testa med det snaraste. Hittade en säljare av Holy Candle, som tydligen behövs för att sätta fyr på den nya förmågan. Det är väl bäst att lägga upp ett lager av heliga ljus också eftersom Aubi jämt och ständigt ränner i grottor och partajar med andra. Det borde vara så. Zul Farrak är väl där Aubi borde dansa både nu på fredagskvällen och lördag kväll, gärna långt in på morgonkvisten. Men min vana trogen håller jag ängsligt Aubi undan från farligheter hur mycket jag än försöker tala förstånd med mig själv. Istället ägnades en stund nu på kvällen till att bekanta mig med en ny vän. Det är mycket roligare än att slå på monster.

"It's getting late. I think my time is running out. No-one special. Nothing lasting within inside. How should I stay calm when panic lies just ahead. Everyone can see my youth hanging by a thread. "

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: