torsdag 10 januari 2008

Svunna tider

Trodde jag var ganska trygg tidigt på morgonen men så var inte fallet. Morgonpigga hetsporrar finns det tydligen. Adrenalinstinna redan på morgonen, suck. En sån tur att de kan spela WoW så de får avreagera sig lite innan de tar sig an dagen på riktigt. Som tur var hann Aubi utom skotthåll och klarade sig. Om jag varit lite mer fingerfärdig hade jag slängt en kyss till dem. Men jag har fullt upp att pressa hårt på musens knappar vare sig jag behöver det eller inte. I alla fall, de var två stycken och Aubi var ensam. Det stämmer inte överens med min världsbild av heder och mod. Har visst nämnt det tidigare, ett antal gånger. Men det är ett smärre problem för mig som är uppvuxen i en annan tidsålder, medeltiden och riddarideal verkar det som. Ibland är det lite svårt att ställa om sig till andra spelregler, vissa saker sitter i ryggmärgen och klibbar fast ungefär som tuggummi i håret.

"Cock robin views his frozen feet and wraps them in a winding sheet.And calls out for his favourite drink. The persian that's as warm as mink. And like some pirate sailor we crossed the spanish main. And brought our magic carpet to a marble staircased plain."

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev förvånad idag, en hög lvl Alliance hjälpte mig när jag hade problem med en eti eller vad dom heter i Hillsbrad.

Vad förvånad jag blev, och glad, en till sån som jag, varför slå ihjäl någon som är svagare.

Synd att man inte kan skriva till dom, svårt att tyda vad dom skriver tillbaka :-)

Anonym sa...

Visst är det härligt att råka på de här vänliga spelarna. En liten kram kan väl vara på sin plats vid sådana tillfällen. ;) Eller att det fanns en speciell signal som står för "tack" som båda sidor förstår. Ungefär som peace-tecknet.
Tänk om vi fått poäng för alla gånger vi låtit bli att slå på de som är svagare vilken jättepott vi skulle ha.

Anonym sa...

Fantastiskt roligt att läsa din blogg. Började spela WOW av samma anledning, nyfikenhet, och blev fast. Spelar nu i ett trevligt gille som bara gör tillvaron i WOW ännu mer kul. Spelar du ensam? Aldrig försökt komma med i ett trevligt gille?

Anonym sa...

Hej Kenzoo! Roligt att tycker om att läsa den här bloggen. Ja du nyfikenhet kan ibland vara dumt, se bara vad som hänt med oss. Vi sitter fast och glada ändå.
Ett trevligt gille är vad jag letar efter men inte hittat rätt än. Jag är med i en guild men det är ganska tyst där. Och jag spelar ensam. Jag är usel på att slåss, kan inte riktigt hålla reda tangenterna och spell-symboler, det resulterar i att jag inte gör så bra ifrån mig. I stridens hetta får jag hjärnsläpp och kan inte ens stava. Skulle någon fråga mig vad jag heter då så skulle jag inte kunna svara redigt. Och så har jag den där löjliga fobin med grottor och instanser. Jag är inte en lysande spelare och jag är lite långsam och sävlig. Men skam den som ger sig. Någon gång ska jag nog hitta några vänner att spela ihop med.

Anonym sa...

Hej igen aubi jag kommer göra char på din server. Men mitt dilemma är att jag inte vet vilken class jag ska vara kan du hjälpa mig.
P.S din blogg är bäst

Anonym sa...

Anonym - JA, JA, underbart! Aubi är ju en liten dvärgpräst så vilken karaktär skulle göra att vi utgör ett formidabelt par, kompletterande varandra. Vad tycker du om att spela? Jag är förstås lite smått förtjust i Warrior för att de är starka och tål tuffa tag. Roguen som smyger fram och skrämmer slag på mig är också ett föremål för min beundran. Och så sneglar jag förtjust på Warlocks också för de har många bra saker för sig. Warlockens eldhäst är en klar favorit. Druider har också många beundransvärda egenskaper och verkar roliga. Som du märker har jag svårt att råda dig. Det som är viktigast är vad du trivs med och tycker om. Jag gillar alla klasser och skulle ha svårt att välja en ny karaktär idag. Vilken är din favorit? Vad känner du dig bekväm med?

Anonym sa...

Gör som jag om du råkar vara med i en guild som inte ger dig något utbyte - hoppa ur (skriv /gquit) efter någon vecka så att du är ledig att bli inbjuden i en annan (är man redan upptagen blir man i princip inte inbjuden). Sen testar du att vara med där en liten period osv. Kolla medlemsantal och online-frekvens medan du är med via guild-fliken. Typiskt dåligt är när man finner att man alltsomoftast är mer eller mindre ensam påloggad medlem. En anmärkningsvärt liten guild (runt 20) är ofta tveksamt. Efter flera försök hamnar man med lite tur i en vettig guild där det är aktivitet: trevliga och hjälpsamma medlemmar, fungerande guildbank, viss ambitionsnivå. Själv har jag hoppat vidare åtskilliga gånger innan jag fått napp. Nu har jag hamnat i en delvis sydafrikansk guild som verkar bra (det snackas stundom en del afrikaans där). Själv undviker jag guilder som direktrekryterar medelst att slänga upp ett fönster i ansiktet på en utan föregående diskussion. Det känns betydligt mera hedrande (och ger ett bättre intryck av guilden) om man på förekommen anledning får en personlig inbjudan av någon efter att man jobbat ihop i t ex en dungeon, och vederbörande efteråt som ett ynnestbevis frågar om man vill gå med. Dvs man skall förtjäna medlemsskapet, inte bara nappa på en slentrianmässig och urskillningslös massrekrytering. Det är mest desperata noobguilder som kör den stilen.

Anonym sa...

Arne - Din guild låter spännande. Afrikaans är inte ett språk jag kommer i kontakt med dagligdags. Jag har provat några guilder och söker väl en guild med en blandning av olika åldrar och nationaliteter. Mitt största problem är, som du vet, grottor. Att jag sedan är rent ut sagt dålig på att spela är en annan sak. Jag tycker att det skulle vara fint om också jag kan tillföra något till guilden. Lite klent med idag. Men snart så kan nog också jag. Och jag håller med dig angående rekrytering. Jag skulle tycka det var trevligt om jag fick en inbjudan efter en spelomgång där båda är nöjda och har haft kul tillsammans.