onsdag 2 januari 2008

Somnade jag eller?

Jag tror jag tog en micro-tupplur framför datorn i morse för jag var inte riktigt uppmärksam. Aubi hamnade i trångmål. Trillade ner för ett stup rakt ner bland massor av döingar. Insåg att enda sättet att ta sig därifrån var att be kyrkogårdsängeln om hjälp. Alternativet skulle ha varit sönderrivna kläder och många turer till kyrkogården. Det var dessutom en väldigt lång väg för Aubis spöke att springa. Tur att det finns alternativ till HS för den hann jag inte ens använda förrän döingarna likt rugbyspelare slängde sig över Aubi. Hu, så hemskt det var. Jag kunde nästan känna stanken från döingarna och det var nästan så att jag ville gå och tvätta händerna efteråt.

"I find it hard being strong these days. I find it very hard, hard. And even harder in the night-time when all these clouds come down. I find I'm very, very, hard to define. I could not be electric animal's, front-man. All distorted, all noise and this is never, ever, my familiar voice."

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ursäkta, men är Wow verkligen det enda du ägnar dig åt? Jag spelar också wow och har skrivit lite om det på min blogg, men du skriver ju inte om något annat. Försök ta en paus från detta.

Anonym sa...

Ja du, det undrar jag med om jag inte gör annat. Men har jag tid att spela och det roar mig just nu. Många gånger spelar jag tidigt på morgonen då det inte finns så mycket annat att göra vintertid i mörkret och kylan. Ta en paus gör jag nog inte förrän till våren då ljuset och värmen återvänder. Då låter jag fingrarna gräva i jorden och smutsar ner mig i grönsakslanden.

Anonym sa...

Underbar blogg Aubi, kul att se att det inte är bara oss 13-30 som spelar. Och Aubi är en underbar karaktär. Önskar själv jag kunde spendera lika mycket tid i "den vackra världen" med min Ruikna.

Men jag får slåss med min kära sambo om datorn. Vi borde köpa en ny till mig så han får ha sin egen.

-> Frösundakillen
Poängen med att ha en blogg där bloggen handlar om WOW, och en karaktär är väl att man bara skriver om WOW?
Det är som folk som har bloggar om vad dom gör på jobbet, sina hundar eller vad som. Det är ju ett inlägg om dagen ungefär.

Anonym sa...

Sipp – Tack så roligt att du gillar Aubi och jättekul att du också tittar in här.
Förstår att det ibland kan vara lite knepigt att dela dator med sambon. Speciellt om båda vill vara användare samtidigt. En egen dator skulle väl inte vara så tokigt.
Jag gillar verkligen att spela WoW och är glad att jag har så mycket tid till att spela. Det är så annorlunda och helt nytt för mig. Nackdelen är att ingen i min bekantskapskrets av vuxna spelar WoW, bara den yngre generationen d v s deras barn.

Anonym sa...

Du borde introducera dom i WoW-världen. Många vuxna tror jag skulle gilla att spela, om dom bara vågade försöka.

Men man är väl lite rädd att andra ska tycka man är barnslig så man tappar ansiktet.

Anonym sa...

Sipp - De flesta vuxna fnyser så där lite föraktfullt när dataspel nämns. Jag tror inte att jag skulle kunna få någon av mina vuxna vänner att börja spela. De är lite mer sociala och tittar på tv, läser böcker och sånt. ;)

Anonym sa...

Ja det är absolut jättesocialt att läsa bok, och teven där kan man ju bråka om tv-kanalen ;-)

Anonym sa...

ja, Men wow jer en social tillvaro och man kan skaffa vänner..

Och ha kulandra och om man är källv med datorn så behöver man inte bråcka om den...