torsdag 22 november 2007

Det kommer en annan dag

Fick syn på en Lotusblomma som jag gärna ville ha. Fick ge upp. När jag väl jobbat mig förbi monster kom Hordes och gjorde processen kort med mig. Och det innan jag fått min åtråvärda blomma. Bara till att ge upp. Tar den blomman tidigt på lördag morgon istället. Då sover buset stridsruset av sig.

Blev aningen förbaskad, en Horde med level ?? och med en level 17 i släptåg roade sig med mig. Jag har döpt om dem till Dick och Sis. Bara för att jag blev lite härsken. Uppenbarligen lockar WoW fram en del dolda sidor som jag inte riktigt vill kännas vid. Hur ska det här sluta?

"Through these fields of destruction. Baptism of fire. I've watched all your suffering as the battles raged higher. And though they did hurt me so bad in the fear and alarm. You did not desert me my brothers in arms."

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Limjixed sa...

Jasså... så det är du som är tjuven? Tjuven som stal min väns spelhjärta och tog det till dig så att du fick en spelkamrat? Men vad ska jag säga? jag är inte förvånad! Efter att ha läst din blogg så förstår jag varför min kompis blev så inställd på att spela med dig (om du inte redan listat ut det så är jag, din nyfunna vän Mafaldá's, vän som antagligen är en av orsakerna till att hon började spela)

Måste bara säga att din blogg är himelskt rolig att läsa och man kan tänka sig hur du känner dig. (alla har ju vart noob någon gång bara att alla kan inte erkänna det) Detta har då gett mig en stor lust till att stå vid din sida och möta de elaka monstrerna och spelarna, istället för att du ensam ska möta dem och bli jämrad till marken bland dina blommor. Detta för att Mafaldá tycker jag ska skapa en ny karaktär *suck* plus att du verkar vara en hel go "gammal tant". Jag kommer med glädje skapa en extra karaktär, så fort jag köpt nytt spelkort.

En annan sak jag måste berömma är hur snabbt du lär dig, okej du har mycket kvar men jämför jag med mig själv så är du fanimej en leopard medans jag är en snigel. Det tog mig till lvl 40 innan jag förstod hur jag lärde min pet growl, innan jag fattade att man kunde ha riddjur och det tog mig nästan till lvl 54 innan jag förstod vad en instance var!! Kan dock bero på att jag hade en dator som laggade sönder, så när jag skulle gå in i huvestäder så var jag tvungen att gå baklänges för att ha chans att komma någonstans. gick ja framlänges såg jag bara förvrängda färger.

En extra hälsning är att du är hjärtligt välkommen till server Nordrasill om du skulle tröttna på att sova bland dina vackra blommor, kommer gladeligen hjälpa dig med det du vill ha hjälp med och det kvittar vilken sida du står på (jag har hög levels på båda två)

MVH: Limjixed

Anonym sa...

Tack, jag förstår att Mafaldá skattar dig som en god vän. Jag är oerhört lycklig över att ha fått Mafaldá som spelkamrat. Kommer du snart? Jag väntar otålig på att också få förmånen att göra din bekantskap. Då kan jag också be om dig om ursäkt för att jag stulit.
Jag kommer så småningom att skaffa en karaktär till även om det än ligger i framtiden. Just nu har jag fullt upp med Aubi.
Det är genom den här bloggen jag fått goda råd och tips av andra spelare. Det har varit väldigt värdefullt med det stöd jag fått här.
Det här med att gå baklänges när datorn laggar, är också ett bra tips.
Vi ses snart, hoppas jag.

Limjixed sa...

Jag kommer nog börja spela med dig nästa vecka. om du har ork att vänta en helg :P Har arbeten i skolan att göra och även vanligt arbete som tar lite nyttig tid :P men kommer så fort jag kan.

Aubi sa...

Fullt upp förstår jag. Skola och arbete först. Så jag får ge mig till tåls. Men du, det här ska bli roligt.