tisdag 20 november 2007

Som smaken av honung

Nu har jag fått uppleva makt. En i lägre level började dutta upp allt möjligt försvar när hon upptäckte att jag var nära. Vi blängde ett ögonblick på varandra innan jag satte mig ner för inte tänkte jag slå först. Hon sprang sin väg. Det var lite berusande och jag kände smaken av makt. Men det varade inte så länge. Några minuter senare hann en Horde ikapp mig. Ett enda slag så låg jag där. Minsann om jag inte har blivit lite kaxigare, för nu tar jag det med mer jämnmod. Jag har smått börjat vänja mig, tänka sig. Det blir nog en tuffare spelare av mig också så småningom.

Den här förmågan som vissa har, att dyka upp från tomma intet och sedan försvinna lika snabbt, skulle jag också vilja ha. Verkar behändigt.

"And if you bury me, add three feet to it. One for your sorrow, two for your sweat, three for the strange things we never forget. And long after we're gone the light will stay on."

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: