måndag 26 november 2007

Vardag i vardagen

Jag trodde att berättelserna om Aubi skulle ta slut. Att saker och ting bara skulle börja upprepa sig i WoW. Berättelser skulle bli samma fast från olika ställen. Aubi springer, Aubi dör, Aubi gnäller över Hordes. Det blir lätt så för det finns en slags vardag i WoW också precis som i verkliga livet med tristess och en längtan efter något mer. Just nu är det en mellanperiod men jag är övertygad om att undrens tid inte är förbi. Det jag gör nu är bara början, eller?

Men en sak kan jag i alla fall säga och det har jag sagt tidigare. Jag gillar inte grottor och idag tappade jag orienteringen och sprang åt fel håll. Jag hittade inte ut. Helt plötslig var Aubi i ett rum fullt av elitegubbar. Aubi var röd av ansträngning innan hon kom därifrån. Rustningen var borta så jag antar att man kan säga att hennes kläder hängde i trasor.

Glädjande är att jag fick kontakt med en ny vän ikväll. Dessvärre tappade bredbandet kontakten med min dator. Får hoppas vi stöter på varandra igen snart. Helst redan i morgon kväll.

"I could tell you to go to war, or I could march for peace and fighting no more. How do I know which is right, and I hope he does when he sends you to fight."

Andra bloggar om: , , ,



4 kommentarer:

Trulli sa...

Det stämmer, det är nu som det börjar. Vid lvl40 kan Du skaffa ett mount (hästel. dyl.) Men börja spara guld för det är rätt dyrt att skaffa skillen så att Du kan använda en häst. Jag tror det kostar 80g + mount 10g. Men det är en härlig känsla att rida omkring + att det går mycket fortare.

Trulli

Anonym sa...

90g, vilket rövarpris! Nu blir det till att gno. Jag som tänkt köpa lite halsband och annat tingel. Synd att det inte finns begagnat, en trött gammal get eller så. Men det ska bli härligt att förflytta sig lite snabbare.

Trulli sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft

Aubi gå in på den här hemsidan, den förklarar mycket och är på svenska!
Ett tips från Din vän

Trulli

Anonym sa...

Tack för tipset! Den sidan var bra. En ordlista med förkortningar, det behövs. Skulle nog inte kommit på tanken att söka efter WoW på wiki.