onsdag 7 november 2007

Första hjälpen

”Res plz”, sa figuren som nyss dött. Jag stod bara där och stirrande. Om jag kunnat prata med honom så hade jag sagt, "visst vänta lite, jag ska leta rätt på den". Nu visste jag att jag hade en sak för att återuppliva men jag kom inte ihåg hur den såg ut, blev lätt stressad. Kände mig urlöjlig för att jag inte har bättre koll. Spelaren måste ha trott att jag var en elak typ som inte ville hjälpa. Men till slut hittade jag rätt knapp och lyckades förmodligen att i sista sekunden återuppliva gubben. Då så, då vet jag hur man gör det också. Alltid lär man sig något nytt. Det var så roligt att kunna hjälpa till att jag höll ett lite extra öga på gubben och mycket riktigt fick jag chansen att återuppliva honom igen. Rena rama första hjälpen-hjälten.

"But there's a man who makes no enemies, a body never breathless. No ambition ever hopeless. Up on bedlam bridge somebody is waiting. Up on bedlam bridge I'm shot to heaven.Up on bedalm bridge, waiting."

Andra bloggar om: , , ,





2 kommentarer:

Stefan Alm sa...

Go Girl!

Älskar präster och andra som kan heala och ressa. Speciellt om dom gör det lite så där spontant. Om man ligger lite pyrt till så helt plötsligt sticker livet upp igen :-) LOVE IT! Har en Shaman som är lvl 32 som jag gärna gör så med, tror det uppskattas av andra.

Anonym sa...

Ja, ibland glimmar det till. Tur att man får vara till nytta någon gång. ;)
Kanske ska jag slå följe med en Shaman som kan heala mig för jag hinner oftast inte heala mig själv.