tisdag 27 november 2007

Våldsamt

Det har gått våldsamt till i kväll. Långa och hårda strider mellan gröna och röda. Hej & hå, vilken uthållighet. De hade säkert jättekul. Mitt i eländet stod Aubi som spöke. Ett tag var vi fem små själar som förskräckta stod och trampade. Så småningom lyckades Aubi smita iväg. Sådana här konflikter får de stora och starka lösa utan Aubis medverkan.

Nu behöver Aubi verkligen livvakter. Aubi har blivit hotad i mejl via bloggens e-post. Hon ska utplånas, förföljas och försvinna bort. Det var den milda versionen. Riktigt spännande. Får se vad det blir av det här. Aubi är numera en offentlig karaktär, lite som en såpakändis från tv, kan jag inbilla mig i alla fall.

Funderar på att börja med matlagning också. Kan väl vara lite småtrevligt att stå och låta grytan puttra.

"Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colours in your mind."

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Upptäckte precis din blogg, forsätt gärna! Följer gärna Aubi´s äventyr från dina ögon sett :)

"For the Horde"

Anonym sa...

Tack, alltid trevligt att höra att bloggen roar. WoW är ett mycket intressant spel och jag är verkligen förtjust i det.

Anonym sa...

Jag har iaf inte lyckats vare sig hota eller vara trevlig via epost eftersom det studsar tillbaka när man använder den adress du uppger på bloggen. För övrigt en mycket trevlig blogg som är speciellt intressant för mig då jag själv råkar vara prälle (heligt disciplinär) nivå 34 och född 58. Därtill relativt noobaktig då detta är min main och högst levlade figur någonsin. Underbart att det inte bara är hårdkokta tonåringar som spelar äventyr online. Eftersom en ensamtillvaro som helig prälle kan vara ganska tuff och seg är jag ute och spelar ihop med min dotter. För solospelning kan jag varmt rekommendera druid bl a pga dess flexibilitet. Mest värdesätter jag dock förmågan att, som katt, obehindrat kunna promenera fram osynlig mitt ibland fienderna. Det besparar mig en förfärlig massa slagsmål och minskar gankningsrisken betydligt. Och sen får man ju en ännu snabbare (fast synlig) reskatt gratis vid nivå 30 som druid. Men prälle är faktiskt också väldigt kul, speciellt i dungeons då man får vara på alerten och hela flitigt.

Anonym sa...

Vilken tur att det inte var du.
Det finns risk att vi något äldre så småningom kommer ta över WoW helt och hållet.
Visst är det som du säger lite trögt att härja ensam som präst. Måste vara roligt att spela med dottern. Och hon är nog snäll som låter pappa vara med. ;)
Du är inte på samma server, (Trollbane) som mig eller?
Jag kommer att öppna e-post kontot om ett tag.

Anonym sa...

Nänä, du har missuppfattat arrangemanget totalt :-). Det är jag som står för det mesta spelandet, engagemanget och kunnandet i familjen vad gäller WoW, och det är jag som är snäll som låter henne få vara med då jag är prälle, under mitt överinseende. Vi härjar på Shattered Halls, där numera även lillasyster fått en figur för att inte känna sig helt utanför händelsernas förlopp.

Anonym sa...

Oj då, jag trodde det var dottern förbarmade sig över sin pappa. Men se där tog jag fel. :) Kan tänka mig att ni har väldigt kul ihop.

Anonym sa...

Illa, illa. Om jag är online kommer jag om du ropar på hjälp.

Anonym sa...

Låter fint, tack. Råkar jag ut för marodören kommer jag att skrika som en gris.