söndag 25 november 2007

Dueller är inte för Aubi

Så blev Aubi med i en hel grupp, en vänlig grupp. Det var på tiden och verkligen roligt, någon att prata med. Testade voice chat med det var svårt att höra ibland. Kändes lite fånigt att sitta och hojta framför datorn. Men voice chat underlättar för jag tycker att det är svårt att kämpa med monster och samtidigt skriva.

Jag har fått fyra katter, Nasse, Puh, Ior och Tiger. De är en gåva från min vän, Quadrophonia. Också den första jag duellerade med. Det gick inte bra. Jag duellerade en gång till med en annan vän, Mafaldá, det gick inte heller så bra. Kan inte folk stå stilla? De hoppar åt alla håll och kanter. Jag kan inte hitta rätt tangenter att flytta mig med. Så står jag där vänd åt fel håll. Jag tror jag låter bli att duellera i fortsättningen, det är inte bra för min självkänsla.

Det finns ett ställe jag skulle vilja komma till, Desolace. Men det verkar vara en lång och svår väg dig. Här behövs livvakter som slår en järnring runt Aubi.

"If a black man is racist, is it okay. When it's the white man's racism that made him that way. Because the bully's the victim they say. By some sense they're all the same. Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colours in your mind."

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Raqua sa...

hej,ville bara påpeka att du faktiskt vann när du deullera mot mig.. =) hade jag inte hoppat runt som en annan fjant så hade jag dött på fläcken^^ du lär dig så småningom att hoppa omkring du med, det gäller bara att fatta rätt tangentpossition, vilka tangenter går du med igentligen??använder du pilarna eller A W D ? om du anväder bokstäverna är det lättare att hoppa. du har ju tummen i ett bra läge samtidigt som du attackerar med musen!! jag spelar på en laptop och i början hade jag ingen riktig mus utan jag körde med mus-plattan. det var svårt för då fick jag styra med pilarna och attackera med vänster hand mu musen (inta bra, DOG) hoppas vi ses i azeroth i kväll. Mafaldá

Anonym sa...

Jo men det var på håret.;) Min tangentföring är inte så bra. Jag använder mest musen. Oftast har jag tangetbordet vinglandes på magen och stirrar blint på skärmen. Musen vilar på en skrivplatta bredvid mig. Ska nog skaffa mig ett riktigt bord och stol. Dags att sitta upp ordentligt tror jag. Vi ses säkert ikväll. Det är jättekul.

Limjixed sa...

Jo de e som raqua säger, du kommer in i det till slut.

Ja de e en rätt lång bit till desolace men själva monstrerna är på låg lvl (för du va väl 37?) så de attackerar inte så ofta. det är bara om du skulle ha oturen att möta någon elak horde, fast de flesta är på 20-29 så när de ser dig så antar jag att de avstår från att attackera :)

Anonym sa...

Lvl 20-29 jag trodde det var värre. Då måste jag ha försökt på fel ställe för egentligen vet jag inte riktigt var det ligger. :)Måste nog be om en vägbeskrivning.