söndag 18 november 2007

Tillplattad

Mot bättre vetande antog jag utmaningen att kämpa i Scarlet Monastery. Jag höll på att svimma av nervositet. Pulsen slog så hårt att det var obehagligt. Har inte en aning om var jag var eller vad som var omkring mig. Jag stirrade bara på hälsobarometrarna. Jag dog och hittade efter mycket om och men in igen. Då dog jag igen i korridoren och dog en gång till. Sen blev jag kickad och övergiven. Jag tror inte det gänget vill leka med mig igen. Suck, tack och lov för min HS. Den tog mig tillbaka till tryggheten. Det här gör jag inte om i första taget. Och på typiskt kvinnligt vis säger jag "och han som lovade att skydda mig".

Tänk att Hordes har fräckheten att komma och störa när jag har ett trevligt samtal med min nya vän, Quadrophonia. Jag gömde mig på värdshusets övervåning men de kom dit också. En kopp kaffe senare och de hade fortfarande inte gett sig iväg. Envisa rackare.

Det är idag min 50:e dag som Aubi i WoW. Lägligt nog fick jag en fin gåva av min nya vän, en kanin. Jag tänker kalla den Nåd.

"All my worldly desires. All my yardsticks of fear. All my secrets untold. All my motives unclear. Hangin' down in the fire, burnin' them higher, won't take them away from here. And long after we're gone the light will stay on."

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Trulli sa...

Ett bra grej är att säga till i början när man går med i grupp,att man är en nybörjare och inte så van.
Då brukar dom flesta ha lite mer tålamod och hjälpa till. (kanske) Alla har vi varit nybörjare!

Trulli

Anonym sa...

Jodå, gruppledaren var informerad om min brist på erfarenhet och han informerade alla innan om att jag var en "noob healer". Jag var väl den enda prellen som var tillgänglig just då. Man tar vad man får så att säga. :)

Trulli sa...

Jag sa kanske! ;-). Men det var ju trist då borde dom ha haft lite mer tålamod tycker jag. Men ofta är det high-lvl spelare som har en ny avatar och dom tycker att man ska vara duktig även om man är nybörjare. Men påt igen Du får inte ge upp, plötsligt får Du tag i en grupp som är lite mer förstående.

Trulli

Anonym sa...

Ja, jag tyckte de hade lite bråttom. Kastade sig in i striden med bossen. Jag hade nog gärna sett att få hämta andan och se ut en lämplig strategisk plats där jag kunde stå under striden. Men jag var nog så stressad att jag i vilket fall som helst inte var riktigt klartänkt.

Anonym sa...

Håller med Trull! Kan väl kanske vara så att du hamna i fel SM instans med fel folk. Det är ju 4 st där och om dom drog in dig i en av dom tyngre så måste du haft det jobbigt. Men som Trulli säger: Ge inte upp! Det är sä skönt när man ser sista bossen ramla, när man kämpat oc slagits och man äntligen klarat det. Då är man störst, starkast och bäst! Otroligt skön känsla :-) Önskar jag var på Trollbane, skulle vara så kul att spela med dig. Tyvärr så kan jag inte lämna Shadowmoon :-/

Anonym sa...

Känns skönt för självkänslan att få lite stöd. Jag skulle verkligen vilja uppleva att få vara störst och så. Någon gång är det säkert min tur.
Det hade verligt varit roligt om du var på samma server som jag. Det hade jag uppskattat.