onsdag 28 november 2007

Vill vidare

Ska jag då aldrig bli färdig med mina quester i Stranglethorn. Det här stället är pest och pina. Nu vill jag leka på ett annat ställe. Frågan är var. Nog måste det väl finnas ett annat lite trevligare ställe som är lämpligt för Aubi.

Stora framsteg har jag gjort idag. Jag kunde fixa att ta alla tre monstren som var på mig utan att ens få hjärtklappning. Monstren var visserligen i lvl 36 men ändå. Och så kunde jag heala utan att darra på handen. Minsann om jag inte börjar bli aningen hårdhudad. Snart får jag nog nerver av stål också. Och då finns risk att jag blir mallig. Då är det väl rätt så bra att någon sticker hål på ballongen lite då och då.

"Should we act on a blame? Or should we chase the moments away? Should we live? Should we give? Remember forever the guns and the feathers in time. Because the line between wrong and right is the width of a thread from a spider's web."

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Aubi!

Störtskönt att läsa om dina äventyr i WoW. Vi är ett par killar (läs gubbar) som har levt med våra karaktärer i ett par år nu. Paladin och druid. Tyvärr på en helt annan server, Bladefist. Men vi känner verkligen igen de första tafatta stegen när man är ny. Det är samtidigt en stor upptäckarlädje med nya områden. Själv sprang/smög och senare red jag ibland runt på nya ställen av pur nyfikenhet:)
Du har några områden att välja på: på denna ö (Eastern Kingdom) så har du The Hinterlands lvl 40-50 och Badlands lvl 35-44.
På andra ön (Kalimdor) har du Feralas lvl 40-50 och Tanaris lvl 40-50. Skulle dock avråda lite från den senare då det är mer hordes där precis om i Stranglethorn där man lätt blir "gankad av hordes. Lycka till med dina fortsatta äventyr:)
Vittfarne

Anonym sa...

Underbart, tydligen är vi en hel hög äldre som också härjar runt. Ibland tycker jag mig kunna skönja en äldre spelare bakom en karaktär men man vet aldrig och det är väl inte alltid läge att fråga så närgånget. Tafatt, oj oj i början, men som tur är ger även det med sig. Tar ditt råd på allvar och kommer att hålla mig borta från Tanaris. I alla fall tills jag är redo att freda mig.

Anonym sa...

Nämen jag är inte en gammal gubbe... än... bara 35 år. Du får tala för dig själv vittfarne :-)

Som sagt, vi upptäckte din blogg för ca 2 veckor sedan, och följer den dagligen. Mycket roligt att läsa, speciellt tror jag för oss som var på det stadiet för två år sedan. Mycket nostalgi. Visst har vi skapat fler karaktärer med tiden, men då har det inte varit på samma sätt, inte samma upptäckarglädje, utan bara ett arbete för att levla upp dessa.
Helt sant så är det många äldre som spelar. När man tittar efter på spelarna som man umgås med, de flesta i vår guild, så visar det sig att jag är ungefär en medelålder i guilden.
Tycker inte att du skall hålla dig borta från Tanaris. Det är ett rätt kul område även om det kan vara lite hords där. Tanaris är egentligen en stor öken, så landskapet är inget speciellt. Däremot så kan du se fram emot när man skall fortsätta från Tanaris till Un goro Crater :-) men det får du upptäcka själv.


Kajo från Bladefist

Anonym sa...

Det här är jättekul. Så du är bara 35 år, då får jag väl kalla dig fortfarande blomstrande. Det blir besök i Tarnis så småningom också. Kan tänka mig att soluppgång och solnedgång i öknen kan vara fin. I månsken också. Un goro Crater låter som en arena för stridslystna.
Jag känner också att det är det här första äventyret som kommer att betyda mest. När allt var nytt och pulsen slog hårt av spänning och förtjusning.