måndag 19 november 2007

Återhämtning

I kväll fick jag bara en liten stund till att leka med Aubi, det känns konstigt. Hur som helst så har jag återgått till att plocka blommor. Det värsta är att de blommor jag behöver nu är svårare att få tag på. Att hämta en fjuttig liten blomma kan ta väldigt lång tid för mig. Jag springer runt, studerar rörelse mönster, väljer ut lämpliga platser att stå på och är sedan tvungen att plocka monstren en efter en. Manan tar bara slut och att sitta ner och dricka tar tid det med. Det är få gånger jag lyckas med att rusa in i en lucka mellan monstren, plocka och rusa därifrån. Att jag blir attackerad på utvägen gör inte så mycket för det är bara att fortsätta att springa och blir det för många monster efter mig brukar fear fungera. Det stör mig lite att det händer att ett monster springer skräckslagen åt samma håll som mig. Då blir jag inte av med den. Inte nog med att varje blomma kan ta långt tid att hämta det är långt mellan blommorna också.

Se, nu blir jag gnällig också. Bara för att jag inte fått min dagliga dos.

"Watched the city ... city of crows. Watched them fly, watched 'em all flyin' low out above the flood plain just above the dirt road. They were hungry as winter, hungry as us. Not afraid to be flyin', not afraid to be lost. And long after we're gone the light will stay on."

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

Raqua sa...

hej aubi. måste säga att dina inlägg är skit roliga att läsa.. försöker hänga med att läsa allt.. du spelar på en Pvp server om jag har förstått rätt.. inte funderat på att starta en ny karaktär på en normal server? skulle rekomendera Nordrasill eller Kilrogg. själv har jag har spelat ett halvår och min main är bara på lvl 40. kan dock bero på att jag älskar att starta nya karaktärer hela tiden. Innan jag kom på att jag kunde kommentera dina bloggat funderade jag på att starta en karaktär på din server och börja prata med dig.. men jag är nog inte riktig redo för en pvp server än.
Raqua

Anonym sa...

Hej! Tack, så roligt att du tittar in. Flytta över till mig, ja, det skulle jag verkligen gilla. Och innan jag byter server och karaktär kan du vara säker på att jag kommer att be om råd. Nu måste jag nog erkänna att jag inte riktigt visste vad jag höll på med när jag började spela WoW. Det var mest nyfikenhet och med kunskapen var det klent med från min sida. Valen jag gjorde baserades på vad jag hört sägas och vad ögat föll på. Vad jag också måste erkänna är att jag nog inte vet skillnaden mellan pvp och normal server. :)

Raqua sa...

kanske ska börja förklara vad normal och pvp är. hur bra jag nu kan göra det eftersom jag själv inte är så duktig. en noob kallar vssa mig..ok det är ju vad jag är.. men till sak. när man spelar på en pvp server så kan en motstndare (i ditt fall horde)attakera dej när som helst. om du kör på en "normal" server så får du själv välja när du vill slåss mot en horde (mycket trevligare tycker jag) men för övrigt så har jag förstått att det inte är så stor skillnad, jag måste även säga att jag inte heller visste vad jag gav mig in på när jag börja spela.. jag började för att min bror och en mycket bra vän till mig spelar. cya m8. =)

Aubi sa...

Aha, klart att jag borde ha valt en normal server. Som du säger det hade varit trevligt att själv få välja striderna.
Vi som är lite pottiga med att slåss får nöjet att bli formidabla med tiden.
En bror och en god vän som spelar skulle jag också vilja ha. Jag skulle tvinga dem att spela med mig.

Raqua sa...

hehe precis som jag.. kan vara lite tråkigt att spela ensam ibland. så för det mästa spelaar jag tillsammans med min vän. gör quest tillsammans och så pratar i i mic ochså för att göra det hela tile lättare..