måndag 12 november 2007

Första, andra och då

Jag och en figur till tog båten till Theramore Isle. Den andra figuren hade mer bråttom och rusade iväg längs piren som en tok. Jag stod och spanade räddhågset in på det främmande territoriet. Och vad hände, jo, den andra figuren stötte på en Horde och hamnade i handgemäng. Jag tvärvände, hoppade tillbaka på båten och åkte till Wetlands igen. Den här gången blev jag sur på mig själv, mesfjolla. Jag tog båten igen. Den här gången med rätt potions framme och välrepeterad på hur jag skulle gå tillväga för att slippa förbi. Skyddspotion mot att bli förstummad, skyddsbubblan, och fear. Tränade hela vägen. Snopet, piren var tom.

"Out where the river broke. The bloodwood and the desert oak. Holden wrecks and boiling diesels. Steam in forty five degrees."

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: