lördag 24 november 2007

Insikt

Det som jag fortfarande skäms lite för är att jag springer min väg när Hordes attackerar. Fortfarande blir jag skakig och försöker så gott det går gömma mig i en buske, bakom ett träd, klättra högt upp i bergen när de kommer även om det bara är en. Jag måste också erkänna att jag känner mig urlöjlig när jag står och trycker bakom eller i något och blir upptäckt. Det är så uppenbart vad jag håller på med att nog förstår den andre spelaren det också. Då tar det lite på stoltheten. Kändes också lite pinsamt när en lvl 29 Horde tog mig när jag höll på att fixa med min fiskning. Sen fick jag springa, plötsligt hade jag tre efter mig. Vid ett tillfälle blev jag ett får och sprang viljelöst runt. Men jag hann undan till Darkshore där vakterna tog hand om mina förföljare. Nu fungerar fiskningen i alla fall. Och när jag stod och fiskade på bryggan i Booty Bay slog en Horde till och Aubi fick käka trä. Fy fy.

Det jag verkligen behöver är receptet för Cowardly Flight Potion. Med den förmågan skulle jag kunna springa iväg snabbt och det skulle kännas som att räcka lång näsa åt den som vill banka på mig.

"Now the sun's gone to hell and the moon's riding high. Let me bid you farewell. Every man has to die. But it's written in the starlight and every line on your palm. We're fools to make war on our brothers in arms."

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du behöver är recepten på ett par användbara macro:n, ett där du utrustar dig med fiskegrejor och ett där du byter tillbaka utrustning för strid.
Gå in under macros, välj lämplig ikon och namn och pröva dessa exempel nedan.

/Moonshadow the Night Elf Rouge

Exempel - att utrusta sig för fiske
/equip -namn på fiskespö
/equip -namn på utrustning

Exempel - att utrusta sig för strid
/equip -namn på vapen
/equip -namn på utrustning

obs. man kan klicka på detaljen så skrivs texten in automatiskt.
mer om syntax hittar du på nätet om du söker på wow+macro
glöm inte att uppdatera dina macros då du byter utrustning

Anonym sa...

Det är det som jag saknat, att snabbt kunna byta. Tack för tipset, ska fixa lite och se vad jag kan åstadkomma. Det kändes lite krångligt att hålla på och flytta saker till och från ryggsäckarna hela tiden.