tisdag 23 oktober 2007

Fisk

Har lärt mig fiska. Jättekul men tyvärr betingar fisken inte så högt pris vid försäljning. Men nu kan jag göra Blackmouth oil. Det innebär att jag kan göra potions som gör att man kan vara under vatten länge och en annan simmar man fort av en liten stund. Fisken går att äta rå och ger då lite hälsa, som sushi fast hela fiskar. Jag har en flaska vin. Undrar om jag blir berusad om jag dricker upp den. I verkliga livet skulle jag bli full det vet jag.

Jag har en ynklig kvast också. Inte som den riktiga storfräsarkvasten. Klen kvast får väl vi fotfolk hålla till godo med förstår jag. Och så fungerar den bara i 14 dagar. Ungefär som vi som inte har så mycket pengar i verkliga livet, vi får köra runt i snikbilar.

"As the riders loped on by him, he heard one call his name. If you wanna to save your soul from hell or ridin' on our range, then cowboy change your ways today, or with us you will ride, tryin' to catch the devil's herd, across these endless skies. Yippie-I-a (yippie-I-a), yippie-I-o (yippie-I-o). Ghost riders in the sky."


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: