lördag 13 oktober 2007

Spelskador

Just nu håller jag på att leta efter "linne" för jag måste har mer bandage för att kunna bli bättre på första hjälpen. Behöver också plocka mer blommor för att bli bättre som herbalist. Det är långt till 200.

Igår tog jag fart, satte på skölden, rusade genom en hög med spindlar. Tänkte jag skulle komma fram till en ny stad. Det var bara det att det inte var en vänligt sinnad stad. På kartan hade den ett torn istället för små hus. Det är verkligen tur att möjligheten att återuppstå från döden kan ske en bit bort från kroppen. En långt tid förflöt innan jag lyckades ta mig tillbaka till någorlunda säker mark igen. Man lär sig något nytt varje dag.

Jag får nog ont i fingrarna efter att ha pressat ner kapparna på musen när jag flyr. Jag glömmer bort att jag kan sätta på autospring. Det är lika med mitt vapen som också kan sättas på autoavfyrning men det glömmer jag bort i stridens hetta och pressar så hårt på knappen att det gör ont efteråt.

Det borde finnas en spelskadeförsäkring precis som det finns en arbetsskadeförsäkring. Risken att få skador är faktiskt ganska stor när man spelar. Mina axlar är emellanåt uppdragna nästan till öronen när jag tycker att det blir obehagligt. Jag kommer att få lägga ner en smärre förmögenhet på massage av nacke och axlar.

Lonely nights down in the engine house. Sleepin' just as still as a mouse. Man comes home, chase the crowds in the rain. That's a vigilante man.


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi borde kanske mynta ett nytt begrepp inom medicin, WoW-Armbåge :-)

Tänkte komma med ett tips. Vill inte lägga mig i hur du väljer att spela WoW men här är en tanke iaf.

- Skippa First Aid. Du är en healer, kostar dig lite mana att heala dig sjläv men värre än så är det inte. Satsa istället på Cooking. Där kan du senare i spelet göra mumsiga saker som ger liv och mana när du äter. Vissa blir även så att om du äter mer än 10 sekunder så får du t.ex +30 Spirit/Intellect i 30 minuter. Så har jag valt att göra med in Shaman iaf, som även hon skall bli en healer vad det lider :-) Trist att du inte spelar på samma Realm som jag, hade varit kul att teama upp med min Shaman :-)

Aubi sa...

Ja det hade verkligen varit rolig att spela ihop. Behöver nog en vän som står ut med en räddhågsen och halvdålig healer ett tag.
First aid har jag mest bara för att jag tyckte det var lämpligt för min karaktär. Jag fattade inte ens vad det var. Men som du säger har jag ingen nytta av det. Sälja möjligen.