tisdag 30 oktober 2007

Pest

Denna kväll en kväll i pestens tecken på många sätt. Lite roligt hade jag ändå när en Horde dök upp på vid min sida, vi blev nog lika förvånade båda, men se jag smet från Raven Hill. Där jag befann mig var det nära till floden och den gröna sidan. I säkerhet ville jag räcka lång näsa och hoppa upp och ner. Jag väntade länge innan jag vågade mig tillbaka. Men det hade jag inget för. Senare när jag skulle avlämna min färdiga quest red de ikapp mig på vägen mot Darkshire. Hej och hå, tydligen var vi flera som stupade. Vi var tre stycken som kutade till våra sargade kroppar. Jag har en påbörjad quest att avsluta vid kyrkogården, att döda 20 st pestiga pestspridare. Nu har jag 10 pestar kvar.

Om jag förstår det hela rätt så går det inte att viska till en Horde . Det skulle vara lite skoj att vädja "Peace brother, peace". Intressant skulle vara att se om fiendens barmhärtighet existerar i WoW. Vi vet att den inte alltid exsiterar i verkliga livet.

"So we came and conquered and found. Richers of commons and kings. Who strangled and wrestled the ground. But they never put back anything."

Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

Trulli sa...

Nä det går inte att prata med Hordes, men Du kan ju alltid vinka! ;-)

Trulli

Aubi sa...

Synd, men kanske lika bra det. Jag blev aningen stött när Horden stod där och skrattade "Hahaha" efter det nesliga slutet på mig.

Trulli sa...

Du vet väl att Du kan göra en figur som är Horde?
Men då måste Du skapa den på en annan server, för man kan inte ha en Alliance och Horde figur på samma server.
Om Du har en Horde-figur så kanske Du förstår dom bättre
(fan trot).

Trulli

Anonym sa...

Värt att fundera på. Då kanske det blir lite mera hondjävul i den karaktären än fåntratten Aubi. Kan jag skapa en karaktär på en annan server med det konto jag har? Och vilken server ska jag välja?

Trulli sa...

Ja Du kan skapa nästan hur många karaktärer som helst på vilken server Du vill.
Det är kul att pröva som mage, warrior eller något annat. Du kan ha flera karaktärer på samma server.
Om Du har flera kan Du skicka pengar och gear mellan dina olika karaktärer.
Trulli

Sabina sa...

Aha, där ser man. Om jag ska ha en karaktär till ska jag välja en som tål mycket hugg och slag. Snabb att slå ner monster ska den också vara. Inte sölig som min präst är.

Trulli sa...

Då ska Du pröva en Warrior, dom är både snabba, starka och tål mycket stryk. Kan använda dom flesta vapen och armor.
Lycka Till
Trulli