söndag 7 oktober 2007

Vardagsliv i WoW

Igår var inte en inspirerande WoW dag. Det var ganska trist med mest dödansarjobb som att fixa för att bli bättre "herbalist", "alkemist" och fixa "bandage". Och så ägnade jag lite tid till de enklaste questerna men det gick på tok för mig. Just som jag höll på att dyka i Crystal Lake segade datorn ihop. Jag fick ett "generic host" problem och allt låste sig. Då gav jag upp.

Nu på morgonen satt jag och bläddrade i en tidning och läste då om viruset som spred sig i WoW förut. Det kunde liknas med hur smittsamma sjukdomar sprider sig på riktigt. Nu var det lättare att bli av med sjukdomen digitalvärlden än i riktiga världen men smittskyddsforskare insåg att WoW skulle kunna fungera som modell för hur smitta sprids. Vem vet kanske får vi en pandemi i WoW. Det skulle vara spännande och så skulle vi göra en insats för forskningen om smittspridning.

Where have all the young men gone, long time passing. Where have all the young men gone, long time ago.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: