torsdag 11 oktober 2007

Intet ont anande

Det kom en ryttare på en ståtlig häst. Med ett enda slag slog han mig ur skorna. Jag var död och så hade han mage att kasta en kyss. Slå ner fredliga tanter, vilken lymmel! Jag lärde mig i alla fall att kolla färgen på gubbarna runt omkring mig. Är det lysande rött, ja, då är jag död. Jag såg också att i chatt-texten stod något om att Three corners var under attack. Hm, av en gubbe? Men nu förstår jag i alla fall vad den attackvarningen kan innebära. Alltså ska jag vara observant på den chatt-texten också så jag vet att hålla mig undan. Chatt-texten är tydligen lite som en nythetstidning, det står var det är krig någonstans och sånt. I verkliga världen läser jag tidningar för att veta vad som är på gång. Det gäller tydligen i WoW också.

Where have all the graveyards gone. Covered with flowers everyone, when will we ever learn.


Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

LOL. Ja du, inte kul att bli offer för en Horde. Själv blir jag rasande. Men som tur är så är jag med i ett guild, så bara man yppar det i chatten så ser flera rött och det börjar vimla av guild kompisar och då är det helt plötsligt horden som får fly för livet :-) Heter din karaktär Aubi? Tänkte smygtitta på armory vilka stats du har ;-)

Aubi sa...

Vilken tur att det inte var du som plattade till mig. Jo min karaktär heter Aubi. När jag blir lite mer hemtam i spelet ska jag nog ansöka om medlemskap i en lämplig guild.
Kan du smygtitta?

Anonym sa...

Man kan smygatitta på alla spealre i spelet via något som heter "Armory". Du kan kika på min lilla Isal här te.x: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Shadowmoon&n=Isal

Sen är det bara att söka på vilken realm och namn man vill titta på :-)

Aubi sa...

Haha, det är som att spionera på folk.
Imponerande, du har jobbat på bra. Jag ser att du också har örter/blommor och alkemi.