onsdag 10 oktober 2007

Lite mod

Haha, så vågade jag mig in i Duskwood och det var väl inget. Inte fram till första byn i alla fall. Jag fick vad jag kom för och hastade snabbt därifrån. Jag vågade inte riskera att dö där så utforskningen av den här delen av världen får vänta.

Numera är jag riktigt duktig på att kämpa ner vildsinta fåglar, vildsvin och sånt. Jag börjar få rutin och snart sitter det i fingrarna också. Men jag gillar inte när fienden flyr från mig. Jag har svårt att vända mig runt och rikta in mig igen och ge den där sista dödstöten. Insekterna är vidriga, jag avskyr de där äckliga spindlarna. I verkliga livet brukar jag ta dammsugaren och suga upp spindlarna. Jag vet att det är fel men jag gillar inte när de snabbt kryper mot mig.

Just som jag kämpade med ett monster gick servern ner. Va, inget mer spel, snopet.

Where have all the graveyards gone, long time passing, where have all the graveyards gone, long time ago.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, låter som om vi är på samma "steg" i WoW. Har påbörjat en Shaman (min andra karaktär) som just nu är i Duskwood och härjar runt. Duskwood är förövrigt mitt absoluta favorit ställe i spelet. Tycker skogen är så mysig och samtidigt lite mystisk. Verkar som om du spelar en präst, eller?

Anonym sa...

Så bra att Duskwood inte är så illa som jag tror. Jag är väldigt förtjust i det fina miljöerna i spelet.
Jo jag är präst och trodde att jag skulle slippa undan att slåss så mycket. Det var fel, jag får kämpa på som alla andra tydligen. Jag spelar på Trollbane.